Er zijn verschillende redenen waarom uw Bitdefender-bestelling niet wordt verwerkt. Hoe graag we ook willen dat alles soepel verloopt, er zijn momenten waarop u een Bitdefender-bestelling probeert te plaatsen en het lukt niet omdat u in plaats van het gebruikelijke bevestigingsbericht niet verder komt dan de facturerings- en betalingsfase in het bestelproces, het geld niet van uw bankrekening wordt gehaald, de pagina blijft bevriezen of niet reageert, enz. Als u een probleem hebt met het plaatsen van een bestelling of het voltooien van een aankoop op de officiële Bitdefender-website, bekijk dan onze eenvoudige vijfstappengids.
Stap 1 - De transactie goedkeuren
Als het probleem dat u ondervindt is dat u probeert te betalen met een kaart, de juiste creditcardgegevens invoert, maar de transactie niet wordt geweigerd of geaccepteerd, dan kan het zijn dat uw bank die uw kaart uitgeeft het 3D Secure 2.0 (3DS2) beveiligingsprotocol heeft ingevoerd, dat vereist dat kaarthouders toestemming geven voor e-aankopen. Voordat een kaartaankoop online wordt voltooid, kan er een melding naar uw smartphone of primaire beveiligingsapparaat worden gestuurd waarin om uw toestemming wordt gevraagd. Deze veiligheidsmaatregel is ontworpen om u een betere controle te geven over het geld dat uw bankrekening verlaat en om creditcardinformatie te beschermen tegen ongeoorloofd gebruik online.
Dus het eerste wat u moet doen als uw Bitdefender-bestelling niet doorgaat, is uw smartphone controleren op een melding in uw bank-app of een sms van uw bank waarin u wordt gevraagd de transactie goed te keuren. Wanneer de melding naar uw apparaat wordt gestuurd, hebt u een beperkte tijd om de betaling goed te keuren. Om uw identiteit te bevestigen moet u mogelijk Face ID, vingerafdruk of een wachtwoord gebruiken. U ziet het transactiebedrag en de winkelnaam in uw goedkeuringsverzoeken. Zodra u de transactie goedkeurt, gaat u terug naar de Bitdefender-site, bevestigt u dat u de online aankoop eventueel hebt goedgekeurd en dat is het, uw betaling is gedaan!
ⓘ Opmerking: Als uw Bitdefender-bestelling is gelukt, maar u hebt geen bevestigingse-mail ontvangen, controleer dan uw spam- of junkmap. Soms komen daar zelfs belangrijke e-mails in terecht. Als u na het controleren van uw map Junk/Spam nog steeds de bevestigingsmail niet kunt vinden, bekijk dan deze tips om uw activeringscode te krijgen.
Stap 2 - Wis cache en cookies
Terwijl het bovengenoemde obstakel van toepassing is op betalingsoperaties, is een ander probleem dat u kunt tegenkomen het onvermogen om een Bitdefender-product of -service toe te voegen aan het winkelwagentje. Een pagina die leeg is, niet alle inhoud toont, niet werkt zoals verwacht of een webbrowser die vastloopt en fouten weergeeft, kan ook een belemmering zijn voor Bitdefender-aankopen.
Probeer uw browsergeschiedenis, cache en cookies te wissen. Al met al lost dit meestal het probleem op als het gaat om het laden van een pagina of een voortgangsprobleem met de website.
- Hoe cache en cookies te wissen in Google Chrome
- Hoe cache en cookies te wissen in Mozilla Firefox
- Hoe cache en cookies te wissen in Microsoft Edge
- Hoe cache en cookies te wissen in Safari op Mac | op iPhone en iPad
Stap 3 - Internet stabiliteit
Er zijn momenten waarop online aankopen kunnen mislukken als uw internetverbinding zwak is. Andere keren heeft een instabiele verbinding meer te maken met lokale apparatuur dan met de internetverbinding zelf. Probeer uw Bitdefender-bestelling opnieuw te plaatsen in een gebied met een goede, stabiele internetverbinding.
Het is ook het beste om verbinding te maken met het internet via een kabelverbinding of een mobiel data-abonnement - indien beschikbaar - in plaats van Wi-Fi.
Stap 4 - Verander van webbrowser
Als u de bestelling nog steeds niet kunt plaatsen of voltooien nadat u verbinding hebt gemaakt met een betere, stabielere internetverbinding en de tijdelijke gegevens van uw browser hebt verwijderd, kunt u misschien een andere webbrowser gebruiken, zoals een van de onderstaande voorbeelden.
Stap 5 - Herstart uw apparaat
Tot slot, als u ziet dat de Bitdefender-opdracht nog steeds niet doorgaat, dan zit het probleem in uw huidige apparaat. Soms starten het besturingssysteem of software-afhankelijkheden niet goed op en beïnvloeden ze de algehele browse-ervaring.
U kunt dit oplossen door uw computer of smartphone af te sluiten, opnieuw op te starten en vervolgens terug te gaan naar de Bitdefender-site om de bestelling opnieuw te plaatsen. Dit zou het probleem moeten verhelpen.
- Een Windows-pc herstarten
- Een Mac herstarten
- Een Android-smartphone of -tablet herstarten
- Een iPhone herstarten | Een iPad herstarten
Als u nog steeds geen aankoop kunt doen op de Bitdefender-website nadat u alle stappen in dit artikel hebt doorlopen, neem dan contact op met de klantenservice. De klantenservice van Bitdefender kan u helpen bij het oplossen van problemen of u laten weten of er een bekend probleem is.