Home » Consumer Support » Updatefouten in Bitdefender-producten voor Windows oplossen | Update fout -1002, -1004, -1011 enz.

Updatefouten in Bitdefender-producten voor Windows oplossen | Update fout -1002, -1004, -1011 enz.

Dit artikel helpt u bij het oplossen van veelvoorkomende updatefouten in Bitdefender-producten voor Windows.


 

Wat te doen als Bitdefender updatefouten tegenkomt

Controleer altijd de frequentie van updatefouten. Open het hoofdvenster van Bitdefender en klik op Meldingen in het menu aan de linkerkant.

Belangrijk! Zolang er alleen willekeurige updatefouten zijn, gevolgd door succesvolle updates, betekent dit dat Bitdefender up-to-date is en dat er geen verdere acties vereist zijn.

Als er echter geen succesvolle updates zijn, klik dan hier om Bitdefender offline bij te werken totdat u de verbindingsproblemen hebt opgelost. Als Bitdefender na een wachttijd van 24 uur nog steeds niet kan updaten, zoek dan naar de foutcode in de onderstaande tabel om te proberen het probleem op te lossen.


Update fout Wat het betekent en hoe u dit kunt oplossen

3

De updatefout 3 duidt meestal op een harde-schijffout.

• Klik op de Windows Start-knop  windows key   en typ cmd.exe in de zoekbalk, klik vervolgens met de rechtermuisknop op 'Opdrachtprompt' in de resultaten en selecteer 'Als administrator uitvoeren'.

• Typ  cd\  en druk op Enter op je toetsenbord.

• Typ vervolgens  chkdsk c: /r  en druk nogmaals op Enter. Zorg ervoor dat u de aangegeven spaties opneemt.

• Voer J in wanneer u wordt gevraagd of u Chkdsk wilt starten bij het opnieuw opstarten van de computer.

• Typ Exit, druk op Enter en start de pc opnieuw op.

19

of

21

Beide fouten duiden op een probleem op systeemniveau. Fout 19 betekent dat het medium tegen schrijven is beveiligd. Fout 21 betekent dat het apparaat niet gereed is.

Voer een Windows-controleschijf uit

• Klik op de Windows Start-knop  windows key   en typ cmd.exe in de zoekbalk, klik vervolgens met de rechtermuisknop op 'Opdrachtprompt' in de resultaten en selecteer Als administrator uitvoeren.

• Typ  cd\  en druk op ENTER op uw toetsenbord.

• Typ vervolgens  chkdsk c: /r  en druk nogmaals op ENTER. Zorg ervoor dat u de aangegeven spaties opneemt.

• Voer J in wanneer u wordt gevraagd of u Chkdsk wilt starten de volgende keer dat het systeem opnieuw opstart.

• Start de pc opnieuw op.

 

Voer het hulpprogramma Systeembestandscontrole uit

• Klik op de Windows Start-knop  windows key   en typ cmd.exe in de zoekbalk, klik vervolgens met de rechtermuisknop op 'Opdrachtprompt' in de resultaten en selecteer Als administrator uitvoeren.

• Typ  sfc /scannow  en druk op ENTER op uw toetsenbord.

• Wacht tot de SFC-verificatie 100% bereikt en de fouten automatisch worden hersteld.

 

Voer de DISM-opdracht uit (alleen beschikbaar voor Windows 8 en nieuwere Windows-versies)

• Als de SFC-opdracht mislukt of een beschadigd bestand niet kan vervangen, klikt u op de Windows Start-knop  windows key. Typ cmd.exe in de zoekbalk, klik met de rechtermuisknop op het resultaat en selecteer Als administrator uitvoeren.

• Typ  Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth  en druk op ENTER.

• Wacht tot de bewerking 100% heeft bereikt en eventuele systeemproblemen zijn opgelost, en start de computer vervolgens opnieuw op.

-100

Dit is meestal een op zichzelf staande foutcode.

Controleer hoeveel updatefouten -100 zijn aangetroffen door het Bitdefender-product en kijk of een van deze werd gevolgd door succesvolle updates. Als ze werden gevolgd door succesvolle updates, betekent dit dat Bitdefender up-to-date is en dat er geen verdere acties nodig zijn.

-1002

of

-1011

De updatefout -1002 of -1011 wordt veroorzaakt door een tijdelijk probleem met uw internetverbinding.

Zorg ervoor dat de verbinding stabiel is en probeer Bitdefender opnieuw bij te werken.

-1004

De fout -1004 geeft aan dat u verbonden bent met een proxy maar geen proxygebruik in Bitdefender hebt geactiveerd, zodat het dit type verbinding kan gebruiken.

Als u via een proxy verbinding maakt met internet:

• Open Bitdefender, ga naar "Instellingen" > "Geavanceerd" > schakel "Proxyserver" in. Bitdefender importeert uw proxy-instellingen vanuit de standaardbrowser.

• Als aangepaste proxy-instellingen vereist zijn, terwijl u zich nog steeds op het tabblad "Geavanceerd" van Bitdefender "Instellingen" bevindt: klik op "Proxy wijzigen" > selecteer "Aangepaste proxy-instellingen" en vul vervolgens de vereiste informatie in.

Als u geen proxyverbinding heeft:

• Open Bitdefender, ga naar "Instellingen" > "Geavanceerd" en zorg ervoor dat de optie "Proxyserver" UIT staat.

• Als de fout zich blijft voordoen, volgt u deze stappen om eventuele proxy-instellingen te verwijderen.

-1022

De foutcode -1022 geeft aan dat de reactie van de server niet geldig is en verband houdt met onjuiste instellingen voor de internetverbinding.

Start de router opnieuw op, start vervolgens uw computer opnieuw op en controleer of Bitdefender succesvolle updates kan uitvoeren.

Als de fouten aanhouden, probeer dan de DNS-instellingen te wijzigen.

1455

De foutcode 1455 geeft aan dat het virtuele geheugen (Pagefile) te klein is om de bewerking te voltooien.

Laat Windows de instellingen voor het wisselbestand automatisch beheren.

• Open het Configuratiescherm en ga naar Systeem en beveiliging > Systeem

• Klik in het linkerdeelvenster van het systeemvenster op "Geavanceerde systeeminstellingen".

• Open het tabblad "Geavanceerd" van het nieuwe venster en klik op de knop "Instellingen" in het gedeelte Prestaties.

• Klik in Prestatie-opties op het tabblad "Geavanceerd".

• Klik op de knop "Wijzigen" in de sectie Virtueel geheugen.

• Vink het vakje naast "Automatisch wisselbestandgrootte voor alle stations beheren" aan en start de computer opnieuw op.

-2002

of

-2009

Beide fouten geven aan dat onze updateservers zich midden in het synchronisatieproces bevinden.

Als u een van deze foutcodes tegenkomt, wacht dan een paar uur voordat u Bitdefender opnieuw probeert bij te werken.

-2021 De fout -2021 wordt veroorzaakt door een ontbrekende cumulatieve update voor Windows 7.

Installeer ontbrekende pakketten KB4490628 en KB4474419:

 • voor 32-bits Windows 

 • voor 64-bits Windows

Weet u niet zeker of uw computer een 32-bits of een 64-bits Windows-versie gebruikt? Deze gids helpt je daarbij.

Andere foutcodes

Hier zijn enkele stappen die u kunt proberen om andere updatefouten meestal te stoppen.

• Probeer later opnieuw te updaten.

• Start de pc opnieuw op en controleer of de update slaagt.

• Verbind de pc met een ander netwerk:

A. Als de updates succesvol zijn op andere netwerken, ligt het probleem bij de standaard netwerkconfiguratie. Probeer de DNS te wijzigen en firewallprogramma's van derden uit te schakelen.

B. Als de updatefouten ook op andere netwerken blijven bestaan, verwijder Bitdefender en installeer het opnieuw.

Als Bitdefender nog steeds geen updates uitvoert, neem dan contact op met Bitdefender-ondersteuning.


 

Related Articles

Was dit een nuttig artikel?
No votes yet.
Please wait...

    Sorry about that

    How can we improve it?

    For any issues with Bitdefender you can always contact us using this form

    Popular tutorial videos icon

    Populaire instructievideo's