Updatefouten in Bitdefender-producten voor Windows oplossen

Dit artikel helpt u bij het oplossen van veelvoorkomende updatefouten in Bitdefender-producten voor Windows.


 

Wat te doen als Bitdefender updatefouten tegenkomt

Controleer altijd de frequentie van updatefouten. Open het hoofdvenster van Bitdefender en klik op Meldingen in het menu aan de linkerkant.

Zolang er alleen willekeurige updatefouten zijn, gevolgd door succesvolle updates, betekent dit dat Bitdefender up-to-date is en dat er geen verdere acties vereist zijn.

Als er echter geen succesvolle updates zijn, klik dan hier om Bitdefender offline bij te werken totdat u de verbindingsproblemen hebt opgelost.

Updatefouten worden meestal veroorzaakt door problemen met de internetverbinding (bijv. De verbinding is tijdelijk mislukt, u gebruikt een proxy, een andere firewall blokkeerde de Bitdefender-update, enz.). Als u een proxy gebruikt, zorg er dan voor dat deze correct is ingesteld. Als u andere firewallsoftware gebruikt, raden we u aan deze uit te schakelen - inclusief de firewall die in uw router is geïntegreerd en Windows Firewall als u Bitdefender Antivirus Plus gebruikt. Start uw router opnieuw op en kijk of dit het probleem oplost.

Zodra de internetverbinding stabiel is, probeert u Bitdefender handmatig bij te werken:

1. Klik met de rechtermuisknop op het Bitdefender-pictogram in het systeemvak.
2. Klik op 'Nu bijwerken'.

Als Bitdefender nog steeds niet kan updaten, zoek dan naar de specifieke foutcode in de onderstaande tabel om te proberen het probleem op te lossen.

 

 

Update fout Wat het betekent en hoe u dit kunt oplossen

-3

De updatefout -3 duidt meestal op een harde-schijffout.

• Klik op de Windows Start-knop  windows key   en typ cmd.exe in de zoekbalk, klik vervolgens met de rechtermuisknop op 'Opdrachtprompt' in de resultaten en selecteer 'Als administrator uitvoeren'.

• Typ  cd\  en druk op Enter op je toetsenbord.

• Typ vervolgens  chkdsk c: /r  en druk nogmaals op Enter. Zorg ervoor dat u de aangegeven spaties opneemt.

• Voer J in wanneer u wordt gevraagd of u Chkdsk wilt starten bij het opnieuw opstarten van de computer.

• Typ Exit, druk op Enter en start de pc opnieuw op.

-100

Dit is meestal een op zichzelf staande foutcode.

Controleer hoeveel updatefouten -100 zijn aangetroffen door het Bitdefender-product en kijk of een van deze werd gevolgd door succesvolle updates. Als ze werden gevolgd door succesvolle updates, betekent dit dat Bitdefender up-to-date is en dat er geen verdere acties nodig zijn.

-1002

of

-1011

De updatefout -1002 of -1011 wordt veroorzaakt door een tijdelijk probleem met uw internetverbinding.

Zorg ervoor dat de verbinding stabiel is en probeer Bitdefender opnieuw bij te werken.

-1004

De fout -1004 geeft aan dat u verbonden bent met een proxy maar geen proxygebruik in Bitdefender hebt geactiveerd, zodat het dit type verbinding kan gebruiken.

Als u via een proxy verbinding maakt met internet:

• Open Bitdefender, ga naar "Instellingen" > "Geavanceerd" > schakel "Proxyserver" in. Bitdefender importeert uw proxy-instellingen vanuit de standaardbrowser.

• Als aangepaste proxy-instellingen vereist zijn, terwijl u zich nog steeds op het tabblad "Geavanceerd" van Bitdefender "Instellingen" bevindt: klik op "Proxy wijzigen" > selecteer "Aangepaste proxy-instellingen" en vul vervolgens de vereiste informatie in.

Als u geen proxyverbinding heeft:

• Open Bitdefender, ga naar "Instellingen" > "Geavanceerd" en zorg ervoor dat de optie "Proxyserver" UIT staat.

• Als de fout zich blijft voordoen, volgt u deze stappen om eventuele proxy-instellingen te verwijderen.

-2002

of

-2009

Beide fouten geven aan dat onze updateservers zich midden in het synchronisatieproces bevinden.

Als u een van deze foutcodes tegenkomt, wacht dan een paar uur voordat u Bitdefender opnieuw probeert bij te werken.

-2021 De fout -2021 wordt veroorzaakt door een ontbrekende cumulatieve update voor Windows 7.

Installeer ontbrekende pakketten KB4490628 en KB4474419:

 • voor 32-bits Windows 

 • voor 64-bits Windows

Weet u niet zeker of uw computer een 32-bits of een 64-bits Windows-versie gebruikt? Deze gids helpt je daarbij.


 

Was dit een nuttig artikel?
No votes yet.
Please wait...

Sorry about that

How can we improve it?

For any issues with Bitdefender you can always contact us using this form

Populaire instructievideo's