Updatefouten in Bitdefender Antivirus for Mac oplossen

Dit artikel zal u helpen bij het oplossen van veelvoorkomende updatefouten in Bitdefender Antivirus for Mac.


 

Controleer altijd de frequentie van updatefouten. Open het hoofdvenster van Bitdefender en klik op Meldingen in het menu aan de linkerkant.

Zolang er alleen willekeurige updatefouten zijn, gevolgd door succesvolle updates, betekent dit dat Bitdefender Antivirus for Mac up-to-date is en dat er geen verdere acties vereist zijn.

Als u bent verbonden met het internet en Bitdefender Shield is ingeschakeld, controleert Bitdefender Antivirus for Mac elk uur op updates. Als er een update wordt gedetecteerd, wordt deze automatisch gedownload en op uw Mac geïnstalleerd.

U kunt ook op elk moment handmatige updates uitvoeren. Een actieve internetverbinding is vereist om te controleren op beschikbare updates en deze te downloaden. Handmatig een update aanvragen:

1. Open Bitdefender Antivirus voor Mac.
2. Klik op Acties in de menubalk.
3. Kies Database met dreigingsinformatie bijwerken. U kunt ook handmatig een update aanvragen door op Command -U te drukken.

Als Bitdefender nog steeds niet kan updaten, zoek dan naar de specifieke foutcode in de onderstaande tabel om te proberen het probleem op te lossen.

 

Update fout Wat het betekent en hoe u dit kunt oplossen
-1007 De updatefout -1007 is meestal een vals alarm dat wordt geactiveerd door een tijdelijke weergaveprobleem.

Om te controleren of de updates met succes zijn uitgevoerd, opent u de sectie Meldingen van Bitdefender Antivirus for Mac. Dit onthult alle productgebeurtenissen en als de laatste een succesvolle update is, hoeft u zich nergens zorgen over te maken. Uw Bitdefender is up-to-date en er is geen verdere actie vereist.

Als de updatefouten -1007 aanhouden en worden weergegeven in Bitdefender-meldingen, start u uw Mac opnieuw op. Probeer vervolgens opnieuw om Bitdefender Antivirus for Mac bij te werken.

Als de fout aanhoudt, installeer Bitdefender Antivirus for Mac dan opnieuw door de stappen in dit artikel te volgen. Tijdens de installatie wordt het oude Bitdefender-product automatisch verwijderd.

-1011

of

-1002

De updatefoutcodes -1011 en -1002 geven aan dat de Mac geen internettoegang heeft. Ze worden veroorzaakt door een probleem met de internetverbinding: er treedt een time-out op omdat deze niet op volle sterkte is of tijdelijk wordt onderbroken.

Meestal wordt een dergelijke foutmelding gevolgd door een succesvolle update zodra de Mac opnieuw verbinding maakt met internet. Om dit te controleren, opent u het gedeelte Meldingen van Bitdefender Antivirus for Mac. Hierdoor worden alle productgebeurtenissen onthuld en als de laatste een succesvolle update is, hoeft u zich nergens zorgen over te maken.

Als dit niet het geval is, en u gebruikt een wifi-verbinding, probeer dan uw Mac via de kabel met internet te verbinden en voer een handmatige update uit.

Als de fout zich blijft voordoen, probeer dan de DNS-instellingen te wijzigen:

- klik op het Apple-logo  in de linkerbovenhoek van het scherm en selecteer Systeemvoorkeuren
- klik op het netwerkpictogram, klik op Geavanceerd onder in het venster en open vervolgens het tabblad DNS
- klik op de knop + onder DNS-servers en voer 1.1.1.1 in
- klik nogmaals op + en voer 1.0.0.1 in (dit is voor redundantie.)
- klik nogmaals op + en voer 2606:4700:4700::1111 in
- klik nogmaals op + en voer 2606:4700:4700::1001 in (dit is voor redundantie.)
- klik op OK en vervolgens op Toepassen

Als de update nog steeds fouten tegenkomt en u een routerfirewall, firewall-apps van derden of netwerkbewakingsapps zoals Little Snitch heeft, schakel ze dan tijdelijk uit om te zien of Bitdefender succesvol is bijgewerkt.

Om macOS-firewall uit te schakelen:

- klik op het Apple-logo  in de linkerbovenhoek van het scherm en selecteer Systeemvoorkeuren
- klik op het pictogram Beveiliging en privacy en open vervolgens het tabblad Firewall
- als het is ingeschakeld, klik je op het kleine hangslotje in de linkerbenedenhoek van het venster
- voer uw beheerderswachtwoord in wanneer daarom wordt gevraagd en klik vervolgens op Ontgrendelen
- klik op de knop Firewall uitschakelen

Controleer de proxy-instellingen als de updatefout aanhoudt:

- klik op het Apple-logo  in de linkerbovenhoek van het scherm en selecteer Systeemvoorkeuren
- klik op het netwerkpictogram en klik vervolgens op Geavanceerd onder aan het venster
- open het tabblad Proxy's
- schakel Auto Proxy Discovery uit of andere opties die zijn aangevinkt onder Selecteer een protocol om te configureren
- voeg *.bitdefender.com toe in de Bypass-proxyinstellingen voor deze sectie Hosts & domeinen en klik vervolgens op OK

-1003

of

-1004

 

-1005

 

-1008

Deze fouten geven aan dat de proxy actief is op de Mac en verhindert dat Bitdefender verbinding maakt met de updateserver.

Bitdefender Antivirus for Mac kan alleen worden bijgewerkt via proxyservers waarvoor geen verificatie vereist is. U hoeft geen programma-instellingen te configureren.

Als u verbinding maakt met internet via een proxyserver waarvoor verificatie is vereist, moet u regelmatig overschakelen naar een directe internetverbinding om updates over bedreigingsinformatie te verkrijgen:

- klik op het Apple-logo  in de linkerbovenhoek van het scherm en selecteer Systeemvoorkeuren
- klik op het netwerkpictogram en klik vervolgens op Geavanceerd onder aan het venster
- open het tabblad Proxy's
- schakel Auto Proxy Discovery uit of andere opties die zijn aangevinkt onder Selecteer een protocol om te configureren
- voeg *.bitdefender.com toe in de Bypass-proxyinstellingen voor deze sectie Hosts & domeinen en klik vervolgens op OK

Als de fouten blijven bestaan ​​nadat de proxy is uitgeschakeld, installeer Bitdefender Antivirus for Mac dan opnieuw door de stappen in dit artikel te volgen. Tijdens de installatie wordt het oude Bitdefender-product automatisch verwijderd.

-2002

of 

-2009

Beide fouten geven aan dat onze updateservers zich midden in het synchronisatieproces bevinden. Als u een van deze foutcodes tegenkomt, wacht dan een paar uur voordat u Bitdefender opnieuw probeert bij te werken.

Als de fouten langer dan 24 uur aanhouden en u een routerfirewall, firewall-apps van derden of netwerkbewakings-apps zoals Little Snitch heeft, schakel ze dan tijdelijk uit om te zien of Bitdefender succesvol is bijgewerkt.

Om macOS-firewall uit te schakelen:

- klik op het Apple-logo  in de linkerbovenhoek van het scherm en selecteer Systeemvoorkeuren
- klik op het pictogram Beveiliging en privacy en open vervolgens het tabblad Firewall
- als het is ingeschakeld, klik je op het kleine hangslotje in de linkerbenedenhoek van het venster
- voer uw beheerderswachtwoord in wanneer daarom wordt gevraagd en klik vervolgens op Ontgrendelen
- klik op de knop Firewall uitschakelen

Als de fouten blijven bestaan, probeer dan de DNS-instellingen te wijzigen:

- klik op het Apple-logo  in de linkerbovenhoek van het scherm en selecteer Systeemvoorkeuren
- klik op het netwerkpictogram, klik op Geavanceerd onder in het venster en open vervolgens het tabblad DNS
- klik op de knop + onder DNS-servers en voer 1.1.1.1 in
- klik nogmaals op + en voer 1.0.0.1 in
- klik nogmaals op + en voer 2606:4700:4700::1111 in
- klik nogmaals op + en voer 2606:4700:4700::1001 in
- klik op OK en vervolgens op Toepassen

-1073741824

of

-100

-5

-3

-2

Deze updatefouten verschijnen wanneer een Bitdefender-daemon crasht of de handtekeningen van de update niet kunnen worden overschreven.

Het herstarten van de Mac zou het probleem moeten oplossen.

Als er herhaling optreedt, ga dan verder met de stappen uit dit artikel.

-60 De updatefout -60 verschijnt wanneer de internetverbinding erg traag is en veroorzaakt een time-out voor de verbinding met de Bitdefender-updateserver.

Controleer of u Bitdefender kunt bijwerken nadat u uw Mac heeft verbonden met een ander netwerk (Wi-Fi, hotspot, enz.). Ga naar deze link om te leren hoe u een hotspot op uw iPhone of iPad instelt. Ga hierheen om te leren hoe u een hotspot instelt op Android-telefoons.

Andere error codes Hier zijn enkele stappen die je kunt proberen:

Probeer later nog eens een update uit te voeren.

Start de Mac opnieuw op en probeer Bitdefender Antivirus for Mac opnieuw bij te werken.

Verbind de Mac met een ander netwerk:

A. Als de updates op andere netwerken succesvol zijn, ligt het probleem bij de standaard netwerkconfiguratie. Wijzig de DNS en schakel de firewall uit.

Wijzig de DNS
- klik op het Apple-logo  in de linkerbovenhoek van het scherm en selecteer Systeemvoorkeuren.

- klik op het netwerkpictogram, klik op Geavanceerd onder in het venster en open vervolgens het tabblad DNS
- klik op de knop + onder DNS-servers en voer 1.1.1.1 in
- klik nogmaals op + en voer 1.0.0.1 in (dit is voor redundantie.)
- klik nogmaals op + en voer 2606:4700:4700::1111 in
- klik nogmaals op + en voer 2606:4700:4700::1001 in (dit is voor redundantie.)
- klik op OK en vervolgens op Toepassen

 

Schakel de firewall uit
- schakel de routerfirewall, macOS-firewall, firewall-apps van derden of netwerkbewakings-apps zoals Little Snitch uit
- open Systeemvoorkeuren om macOS-firewall uit te schakelen
- klik op het pictogram Beveiliging en privacy en open vervolgens het tabblad Firewall
- als het is ingeschakeld, klik je op het kleine hangslotje in de linkerbenedenhoek van het venster
- voer uw beheerderswachtwoord in wanneer daarom wordt gevraagd en klik vervolgens op Ontgrendelen
- klik op de knop Firewall uitschakelen

 

B. Als de updatefouten aanhouden op andere netwerken, installeer Bitdefender Antivirus for Mac opnieuw door de stappen in dit artikel te volgen. Tijdens de installatie wordt het oude Bitdefender-product automatisch verwijderd.

Neem contact op met Bitdefender-ondersteuning als Bitdefender Antivirus for Mac nog steeds geen updates uitvoert.


 

Was dit een nuttig artikel?
No votes yet.
Please wait...

Sorry about that

How can we improve it?

For any issues with Bitdefender you can always contact us using this form

Populaire instructievideo's