Hoe gaat u om met installatieproblemen indien enkel de Bitdefender Agent geïnstalleerd is

Wanneer enkel de Bitdefender Agent geïnstalleerd is, kunt u een van de volgende problemen ondervinden:

a) Het installatievenster zegt “De installatie was succesvol”, maar

• De Bitdefender Installer (stap 7 in het installatie-artikel) verschijnt nooit en er staat geen Antivirus voor Mac in uw map Toepassingen.

• De Bitdefender Installer zit vast bij Downloaden, Uitpakken of Installeren.

b) Het installatievenster zegt “De installatie was succesvol”, maar dan krijgt u in de rechterbovenhoek de notificatie "Installatie mislukt. Probeer opnieuw te installeren vanaf de site”.

1814 1

1814 2

c) De installatie is succesvol, de module werd gedownload, maar u krijgt de vraag om in te loggen met uw account en u krijgt de boodschap: “FOUT. Op dit moment kan uw verzoek niet worden verwerkt. Log in om opnieuw te proberen.”

1814 3

Ga in alle bovenstaande gevallen verder met de onderstaande stappen:

1. Neem een schermafdruk van de foutboodschap. We hebben deze schermafdruk later nodig, indien u een Bitdefender-ticket opent.

OPMERKING: U kunt een schermafdruk maken aan de hand van deze instructies.

2. Download het bestand com.bitdefender.agent.log.plist van deze locatie en kopieer het naar uw map /Users/Shared/. Dit genereert agent-logboeken die ons helpen het probleem te identificeren.

1814 4

3. Herstart uw Mac in de Veilige Modus, zoals beschreven wordt indit artikel.

4. Gebruik Schijfhulpprogramma en voer een Schijf EHBO uit om uw schijf op fouten te controleren en deze te herstellen.

• Ga naar Toepassingen > Hulpprogramma's en open Schijfhulpprogramma.

• Selecteer uw opstartschijf (Macintosh HD) en klik op Schijf EHBO

• Als u Mavericks 10.9.5 of Yosemite 10.10.5 hebt, kunt u ook Schijf EHBO gebruiken om bevoegdheden te herstellen

1814 5

5. Voer vanuit de map Hulpprogramma's Bitdefender Uninstaller uit om de agent-bestanden te de-installeren. U vindt meer informatie in dit artikel.

OPMERKING: De melding “Installatie succesvol” verwijst naar de Bitdefender-agent.

6. Herstart uw Mac in de normale modus en zorg ervoor dat u een stabiele internetverbinding hebt.

OPMERKING: De meest voorkomende oorzaak voor de drie problemen die aan het begin van dit artikel werden beschreven, is een trage of onstabiele internetverbinding. Zorg dat u een goed signaal hebt als u Wifi gebruikt, of schakel over op een bekabelde verbinding.

Schakel de proxy-instellingen uit alsook de Mac-Firewall, via de onderstaande stappen:

• Open Systeemvoorkeuren

• Ga naar Netwerk en selecteer uw actieve verbinding

• Klik op Geavanceerd en selecteer het tabblad Proxies

• Neem alle vinkjes weg bij het onderdeel “Selecteer een protocol om te configureren"

• Selecteer het tabblad DNS en gebruik de knop ”+” (aan de linkerzijde) om de volgende adressen toe toe te voegen: 8.8.8.8 en 8.8.4.4

• Klik op OK en vervolgens op Toepassen

• Ga terug naar Systeemvoorkeuren en open Beveiliging & Privacy

• Ga naar het tabblad Firewall: indien Firewall ingeschakeld is, klikt u op het Slot (in de linkerbenedenhoek), voert u het beheerderswachtwoord in en selecteert u "Firewall uitschakelen".

Schakel alle Firewall-applicaties of applicaties voor het monitoren van netwerken van derde partijen (zoals Little Snitch) uit

OPMERKING: Eens u Bitdefender Antivirus for Mac succesvol installeert, mag u de Firewall en andere applicaties terug inschakelen. Zorg er wel voor dat u alle Bitdefender-verbindingen toestaat

7. Probeer Bitdefender Antivirus for Mac opnieuw te installeren. Bekijk het installatie-artikel voor meer info.

8. Open een Bitdefender-ticket indien dit probleem zich blijft voordoen of antwoord op het ticket dat u al geopend hebt en geef ons de volgende informatie:

• De schermafdruk die u gemaakt hebt bij stap 1

• Indien u bij stap 7 een andere foutmelding kreeg, neem er dan een schermafdruk van en stuur deze eveneens op.

• Een BitdefenderProfiler_output.zip logboek gegenereerd met BDProfiler.tool. U leest hoe u dit kunt doen in dit artikel:

How to generate a BDProfiler log

• Meer informatie over uw internetverbinding en over Firewall-applicaties van derde partijen die u eventueel geïnstalleerd hebt (zie stap 6.)

• De bestanden com.bitdefender.agent.log en com.bitdefender.credentials.log van deze locatie:

/Library/Logs/Bitdefender/agent

1814 6

Was dit een nuttig artikel?
No votes yet.
Please wait...

Sorry about that

How can we improve it?

For any issues with Bitdefender you can always contact us using this form

Populaire instructievideo's