Veelgestelde vragen – Bitdefender Mobile Security for Android

1. Waarom heeft Bitdefender Mobile Security een internetverbinding nodig?

De applicatie moet met Bitdefender-servers communiceren om te kunnen bepalen of de geïnstalleerde applicaties en de bezochte webpagina's wel veilig zijn, en ook om opdrachten vanaf uw Bitdefender-account te kunnen ontvangen wanneer u de Antidiefstalfuncties gebruikt.

 

2. Waarom heeft Bitdefender Mobile Security deze bevoegdheden nodig?

• Internettoegang: nodig voor communicatie met de cloud.

• Telefoonstatus en -identiteit lezen: wordt gebruikt om te bepalen of het apparaat verbonden is met internet en om bepaalde apparaatinformatie op te vragen, waarmee een unieke ID kan worden samengesteld voor de communicatie met de Bitdefender-cloud.

• Browserfavorieten lezen en schrijven: de module Webbeveiliging verwijdert schadelijke websites uit uw browsergeschiedenis.

• Loggegevens lezen: Bitdefender Mobile Security detecteert sporen van bedreigingsactiviteiten in de Android-logboeken.

• Locatie: nodig voor lokalisatie op afstand.

• Camera: nodig voor Snapshot.

• Opslag: nodig om de Malwarescanner ook de SD-kaart te laten scannen.

 

3. Hoe dien ik niet langer informatie in bij Bitdefender over verdachte toepassingen?

Bitdefender Mobile Security stuurt standaard rapporten naar de Bitdefender-servers over verdachte toepassingen die u installeert. Deze
informatie is van essentieel belang voor de verbetering van de detectie van bedreigingen en kan ons helpen om u in de toekomst een betere ervaring te bieden. Als u ons geen informatie meer wilt sturen over verdachte toepassingen:

1. Tik in de navigatiebalk op Meer BMS Android More.

2. Tik op Instellingen BMS Android Settings.

3. Schakel In-de-cloud-detectie in het gebied Malwarescanner uit.

 

4.  Waar zie ik de details over de activiteit van de toepassing?

Bitdefender Mobile Security houdt een logboek bij van alle belangrijke acties, statuswijzigingen en andere kritische boodschappen die gelinkt zijn aan de activiteiten. Om de activiteiten van de toepassing te bekijken:

1. Tik in de navigatiebalk op Meer BMS Android More .

2. Tik op Rapporten BMS Android Reports. In het venster WEKELIJKSE RAPPORTEN kunt u de rapporten bekijken die wekelijks worden opgesteld en in het venster ACTIVITEITENLOGBOEK ziet u de informatie over de activiteiten van uw Bitdefender-toepassing.

 

5. Ik ben de pincode vergeten waarmee ik mijn app heb beveiligd. Wat moet ikdoen?

1. Ga naar Bitdefender Central.

2. Tik linksboven in het venster op  00-iOS menu icon en selecteer vervolgens Mijn apparaten.

3. Tik op de gewenste apparaatkaart en vervolgens op settings central in de rechterbovenhoek van het scherm.

4. Selecteer Instellingen BMS Android Settings.

5. De pincode wordt weergegeven in het veld Applicatiepincode.

 

6. Hoe kan ik de pincode die ik heb ingesteld voor App Lock en Antidiefstal wijzigen?

Als u de pincode die u ingesteld hebt voor App Lock of Antidiefstal wilt wijzigen:

1. Tik in de navigatiebalk op Meer BMS Android More .

2. Tik op Instellingen BMS Android Settings.

3. Tik in het gebied Antidiefstal op Beveiliging PINCODE.

4. Voer de huidige pincode in.

5. Voer de nieuwe pincode in die u wilt configureren.

 

7. Hoe kan ik App Lock uitzetten?

U kunt de App Lock-functie als zodanig niet uitzetten, maar u kunt de functie wel heel eenvoudig uitschakelen door de selectievakjes naast alle geselecteerde apps leeg te maken. (Hiervoor hebt u uw pincode of vingerafdruk nodig.).

 

8. Hoe kan ik een ander draadloos netwerk instellen als vertrouwd netwerk?

Eerst moet u uw apparaat verbinden met het draadloze netwerk dat u als vertrouwd hebt ingesteld. Volg vervolgens deze stappen:

1. Tik in de navigatiebalk op Meer BMS Android More .

2. Tik op App Lock BMS Android App Lock.

3. Tik in de rechterbovenhoek op BMS Android Smart Unlock.

4. Tik naast het netwerk dat u als vertrouwd wilt instellen, op TOEVOEGEN.

 

9. Hoe kan ik de snapshots die op mijn apparaten genomen zijn, niet meer zien?

Om de op uw apparaten gemaakte fotosnaps niet langer zichtbaar te maken:

1. Ga naar Bitdefender Central.

2. Tik aan de rechterbovenkant van het scherm op central my account.

3. Tik op Mijn Account in het schuifmenu.

4. Selecteer het tabblad Instellingen.

5. Deactiveer de optie Snapshots die met uw toestellen zijn gemaakt, tonen/niet tonen.

 

10. Hoe kan ik veilig online blijven winkelen?

Online winkelen gaat gepaard met hoge risico's als u enkele details over het hoofd ziet. Om niet het slachtoffer te worden van fraude, bevelen wij u het volgende aan:

• Houd uw beveiligingsapp up to date.

• Voer enkel online betalingen met kopersbescherming uit.

• Gebruik een VPN wanneer u een verbinding maakt met het internet via openbare en onbeveiligde draadloze netwerken.

• Wees aandachtig voor de wachtwoorden die u hebt toegekend aan uw online accounts. Ze moeten sterk zijn, met hoofdletters en kleine letters, cijfers en symbolen (@, !, %, #, etc.).

• Zorg ervoor dat de informatie die u verzendt, via veilige verbindingen gaat. De online website-extensies moet HTTPS://, zijn, niet HTTP://.

 

11. Wanneer moet ik Bitdefender VPN gebruiken?

U dient voorzichtig te zijn wanneer u inhoud van het internet bekijkt, downloadt of uploadt. Om ervoor te zorgen dat u beveiligd bent wanneer u surft op het internet, raden we aan dat u Bitdefender VPN gebruikt wanneer u:

• wilt verbinden met publieke draadloze netwerken

• inhoud wilt bekijken die normaal afgeschermd wordtin specifieke gebieden, ongeacht u thuis of in het buitenland bent

• uw persoonlijke gegevens privé wilt houden (gebruikersnamen, wachtwoorden, kredietkaartgegevens enz.)

• uw IP-adres wilt verbergen

 

12. Zal Bitdefender VPN een negatief effect hebben op de batterij van mijn apparaat?

Bitdefender VPN werd ontworpen om uw persoonlijke gegevens te beschermen, om uw IP-adres te verbergen wanneer u verbonden bent met onbeveiligde draadloze netwerken en om afgeschermde inhoud te bekijken in bepaalde landen. Om onnodig verbruik van uw batterij te vermijden, raden we u aan VPN enkel te gebruiken indien nodig, en de verbinding te verbreken wanneer u offline bent.

 

13. Waarom is het internet soms trager wanneer ik verbonden ben met Bitdefender VPN?

Bitdefender VPN is ontworpen om u een aangename ervaring te bieden tijdens het surfen. Uw internetconnectiviteit of de afstand met de server waarmee u verbonden bent, kan echter zorgen voor vertraging. In dat geval, indien het niet noodzakelijk is om te verbinden met een server die veraf gehost wordt (bijv. van China naar de VS), raden we aan Bitdefender VPN toe te staan om u automatisch te verbinden met de dichtstbijzijnde server, of een server te vinden die dichter bij uw huidige locatie gelegen is.

 

14. Kan ik een andere Bitdefender-account aan mijn apparaat koppelen?

Ja, u kunt als volgt wijzigen welke Bitdefender-account aan uw apparaat is gekoppeld:

1. Tik in de navigatiebalk op Meer BMS Android More .

2. Tik op uw e-mailadres.

3. Tik op Uitloggen van account. Is er een pincode geconfigureerd, wordt u gevraagd deze in te voeren.

4. Bevestig uw keuze.

5. Voer het e-mailadres en wachtwoord van uw account in de overeenkomende velden in en tik dan op AANMELDEN.

 

15. Welk effect heeft Bitdefender Mobile Security op de prestaties en de batterij van mijn apparaat?

We houden de impact heel laag. De toepassing wordt enkel uitgevoerd wanneer dit van essentieel belang is - nadat u een toepassing installeert, wanneer u de interface van de toepassing gebruikt of wanneer u een beveiligingscontrole wenst. Bitdefender Mobile Security is niet op de achtergrond actief wanneer u telefoongesprekken voert, een sms-bericht invoert of een spel speelt.

 

16. Wat is Apparaatbeheer?

Apparaatbeheer is een Android-functie die Bitdefender Mobile Security de benodigde bevoegdheden geeft om bepaalde taken op afstand te kunnen uitvoeren. Zonder deze bevoegdheden zou vergrendeling op afstand niet werken en zouden niet alle gegevens op afstand kunnen worden gewist. Als u de app wilt verwijderen, moet u eerst deze machtigingen intrekken via Instellingen > Beveiliging > Apparaatbeheerders kiezen.

 

17. Hoe kan ik de fout "Geen Google-token" verhelpen, die zich voordoet wanneer ik inlog op Bitdefender Mobile Security?

Deze fouttreedt op als het apparaat niet aan eenGoogle-accountis gekoppeld of als het apparaat wel aan een account is gekoppeld, maar er vanwege een tijdelijk probleem geen verbinding met Google gemaakt kan worden. Probeer een van de volgende oplossingen:

• Ga naar Android Instellingen > Applicaties > Applicatiebeheer > Bitdefender Mobile Security en tik op Gegevens wissen. Probeer vervolgens opnieuw in te loggen.

• Controleer of uw apparaat is gekoppeld aan een Google-account. Dit kunt u als volgt controleren: ga naar Instellingen > Accounts &
synchronisatie en kijk of er een Google-account wordt weergegeven onder Accounts beheren. Voeg uw account toe als er geen account wordt
weergegeven, start het apparaat opnieuw op en probeer opnieuw in te loggen op Bitdefender Mobile Security.

• Start het apparaat opnieuw op en probeer opnieuw in te loggen.

 

18. In welke talen is Bitdefender Mobile Security leverbaar?

Bitdefender Mobile Security is momenteel beschikbaar in deze talen:

• Braziliaans • Tsjechisch • Nederlands • Engels

• Frans • Duits • Grieks • Hongaars

• Italiaans • Japans • Koreaans • Pools

• Portugees • Roemeens • Russisch • Spaans

• Zweeds • Thais • Turks • Vietnamees

In de toekomst worden hieraan nog meer talen toegevoegd. Om de taal voor de interface van Bitdefender Mobile Security te wijzigen, gaat u naar de Taal & toetsenbord-instellingen van uw apparaat en stelt u het apparaat in op de gewenste taal.

Was dit een nuttig artikel?
No votes yet.
Please wait...

Sorry about that

How can we improve it?

For any issues with Bitdefender you can always contact us using this form

Populaire instructievideo's