In dit artikel laten we u zien hoe u Bitdefender VPN-verbindingsfouten op Windows, macOS, Android, iOS en iPadOS kunt oplossen. Dit zijn enkele van de foutmeldingen die u kunt tegenkomen wanneer u verbinding maakt met Bitdefender VPN: Er is een fout opgetreden tijdens het proberen verbinding te maken. Foutcode 2 | Foutcode 4 | Foutcode 9 | Foutcode 10 | Foutcode 12 | Foutcode 99 | Foutcode 182 | Mislukt om serverlijst te krijgen, probeer het later opnieuw.
ⓘ Opmerking: Als een bepaalde website niet werkt wanneer u verbonden bent met VPN, bekijk dan dit artikel - Geen toegang tot een website wanneer Bitdefender VPN actief is? Dit is wat u moet doen
Er zijn enkele veelvoorkomende oorzaken voor verbindingsfouten door Bitdefender VPN:
- U heeft geen verbinding met het internet via een Wi-Fi- of Ethernet-kabel en u heeft geen toegang tot het internet. Zorg ervoor dat u toegang heeft tot internet voordat u Bitdefender VPN gebruikt.
- Een strikt geconfigureerde firewall voorkomt een VPN-verbinding (bijvoorbeeld een firewall-software van derden, de ingebouwde firewall van de router). Als u niet zeker weet of uw router wordt geleverd met een speciale firewall of hoe u de firewall uitschakelt, raadpleeg de handleiding van de router, of neem contact op de fabrikant of uw internetprovider.
- Een andere VPN / Proxy programma wordt uitgevoerd wanneer u verbinding probeert te maken. Schakel in dit geval de andere VPN / Proxy programma uit.
- U probeert een verbinding te maken via werk, school of openbare Wi-Fi. U moet contact opnemen met de netwerkbeheerder om te proberen hun firewall-instellingen te wijzigen.
- Poort 443 is geblokkeerd. Poort 443 UDP moet open zijn om Bitdefender VPN te kunnen gebruiken.
Als je de veelvoorkomende oorzaken waarom Bitdefender VPN meestal niet werkt al hebt gecontroleerd, kan de onderstaande gids je verder helpen. Klik op de naam van uw besturingssysteem om te beginnen:
1. Start de computer opnieuw op Soms start het besturingssysteem of de software niet correct op. Dergelijke problemen kunnen worden verholpen door Windows af te sluiten en uw computer opnieuw op te starten. Maak opnieuw verbinding met Bitdefender VPN nadat de pc opnieuw is opgestart en controleer of de situatie is opgelost. 2. Wijzig de DNS instellingen Als u momenteel de standaard DNS (Domain Name System) van uw internetprovider gebruikt, schakelt u over naar een DNS-server van derden die mogelijk sneller en betrouwbaarder is. Bekijk deze korte video om te leren hoe u uw DNS op Windows kunt wijzigen of volg de onderstaande instructies: Video-instructies ⓘ Opmerking: Om de video-ondertitels te wijzigen in uw moedertaal of een andere taal waarin u zich beter voelt, klikt u op de CC-knop onderaan de video om bijschriften in te schakelen, drukt u vervolgens op het ⚙︎-pictogram, selecteert u Ondertitels/CC, klikt u op Automatisch vertalen en kiest u de taal van uw keuze. 1. Klik op het menu Windows Start ⊞, typ Configuratiescherm in en druk vervolgens op Enter op uw toetsenbord. 2. Klik in het Configuratiescherm op Netwerk en internet en vervolgens op Netwerk en uitwisselingscentrum. 3. Klik in het Netwerkcentrum op uw actieve verbinding, meestal met de naam Wi-Fi of Ethernet, aan de rechterkant van het venster. 4. Klik in het nieuwe venster op de knop Eigenschappen. 5. Selecteer Internet Protocol Versie 4 (TCP/IPv4) en klik vervolgens op de knop Eigenschappen. 6. Selecteer Gebruik de volgende DNS-serveradressen en typ vervolgens: 7. Klik op OK en start uw computer opnieuw op. 3. De Internetverbinding opnieuw instellen Als u alle bovenstaande stappen hebt gevolgd, maar Bitdefender VPN nog steeds geen verbinding tot stand kan brengen, kan er een probleem zijn met de manier waarop het netwerk is geconfigureerd. Om dit te corrigeren, dient u de internetverbinding opnieuw in te stellen door de onderstaande instructies te volgen. 1. Klik op het menu Windows Start ⊞, typ cmd en klik vervolgens met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt in de zoekresultaten en kies Uitvoeren als beheerder. 2. Typ of kopieer & plak de volgende commando's in het zwarte venster en druk op Enter na elk commando: ipconfig /release ipconfig /flushdns ipconfig /renew netsh winsock reset netsh int ip reset 3. Start de computer opnieuw op en probeer vervolgens verbinding te maken met Bitdefender VPN. 4. Installeer Bitdefender VPN opnieuw Om er zeker van te zijn dat alle VPN-bestanden intact zijn en dat u over de laatste versie van het product beschikt, wordt aanbevolen om Bitdefender opnieuw te installeren. Volg deze stappen: 5. Maak een verbinding met een ander netwerk Als de VPN-fout aanhoudt nadat u de vorige stappen hebt doorlopen, blokkeert iets op uw lokale netwerk waarschijnlijk nog steeds de verbinding met de Bitdefender-servers. Controleer of u Bitdefender VPN kunt gebruiken nadat u uw computer op een ander netwerk hebt aangesloten. Bijvoorbeeld als u verbonden bent met Wi-Fi, probeer dan verbinding te maken met uw Ethernet-kabel of een ander Wi-Fi-netwerk, hotspot, enz. Als Bitdefender VPN werkt wanneer de pc een andere internetverbinding gebruikt, neem dan contact op met uw netwerkbeheerder of uw internetprovider om te bepalen welke netwerk- of routerinstellingen de VPN-verbinding mogelijk blokkeren. 6. Meld u opnieuw aan Om ervoor te zorgen dat u bent aangemeld met het juiste Central-account en de VPN-app correct communiceert met Bitdefender Central, gebruikt u de functie Switch Account. 7. Schakel andere VPN-apps en netwerkfilter-apps uit Als de computer al is verbonden met een andere VPN-app, is een tweede gelijktijdige verbinding vanuit Bitdefender VPN niet mogelijk. Koppel daarom de verbinding met andere VPN-software voordat u verbinding maakt met Bitdefender VPN. Verwijder ook alle webfilter-/netwerksoftware die tot doel heeft de netwerkkaart te optimaliseren. Deze tools kunnen een negatieve invloed hebben op de werking van VPN. Het is met name bekend dat deze twee programma's fouten veroorzaken in Bitdefender VPN: 8. Schakel de VPN-adapter in Zorg ervoor dat de Bitdefender VPN-adapter is ingeschakeld: 1. Ga naar het Windows Start-menu 2. Hierdoor worden netwerkverbindingen geopend. Klik in dit venster met de rechtermuisknop op de adapter TAP-Windows Adapter V9 en kies Inschakelen als deze is uitgeschakeld. 3. Probeer nu opnieuw om verbinding te maken met Bitdefender VPN. 1. Start uw Mac opnieuw op Soms start het besturingssysteem of de software niet correct op. Als u macOS afsluit en uw Mac opnieuw opstart, kunt u dergelijke problemen oplossen. Maak opnieuw verbinding met Bitdefender VPN nadat de Mac opnieuw is opgestart en controleer of de situatie is opgelost. 2. Herstel Keychain Access Keychain Access (Sleutelhangertoegang) vanaf macOS is een wachtwoordbeheersysteem. Dwing Bitdefender VPN om de informatie die daar is opgeslagen te herstellen in geval van gegevensbeschadiging: • Open Finder en klik vervolgens op Go bovenaan het scherm. • Selecteer Hulpprogramma's. • Dubbelklik in de map Hulpprogramma's op Sleutelhangertoegang. • Er verschijnt een nieuw venster. Selecteer Alle items in de zijbalk, onder Categorie. • Gebruik de zoekbalk in de rechterbovenhoek van het venster en typ het woord VPN in. • Bekijk de kolom Soort en verwijder alle vermeldingen die het woord IPSec [...] bevatten. • Klik vervolgens op het Bitdefender VPN-pictogram in de bovenste menubalk, open de kleine tandwielknop en kies Afsluiten. • Open vervolgens Finder, klik op Ga bovenaan het scherm, selecteer Programma's → Bitdefender → open Bitdefender VPN → maak verbinding met VPN. 3. Controleer of Bitdefender VPN correct is geïnstalleerd Zoek op de Mac naar "Bitdefender VPN.app" om te controleren of de Bitdefender VPN-app op andere locaties bestaat dan: /Applications/Bitdefender/Bitdefender VPN.app /Library/Bitdefender/Central/Modules/com.bitdefender.vpn/Bitdefender VPN.app Als u Bitdefender VPN.app aantreft in andere paden dan de hierboven genoemde mappen Applications en Library, verwijder dan die extra Bitdefender VPN-vermeldingen. Werp ook gekoppelde volumes en schijven uit waarop Bitdefender VPN mogelijk nog bestaat om ervoor te zorgen dat ze geen invloed hebben op de VPN-verbinding. 4. Installeer Bitdefender VPN opnieuw Om er zeker van te zijn dat alle VPN-bestanden intact zijn en dat u over de laatste versie van het product beschikt, wordt aanbevolen om Bitdefender opnieuw te installeren. Volg de stappen: 5. Verwijder andere VPN's Andere VPN-applicaties zoals Kaspersky VPN, NordVPN, ExpressVPN, enz. kunnen verbindingsfouten genereren als ze op dezelfde Mac als Bitdefender VPN zijn geïnstalleerd. Verwijder daarom andere VPN's als Bitdefender VPN verbindingsfouten tegenkomt. Raadpleeg de documentatie van de fabrikant om erachter te komen hoe u hun VPN-toepassing kunt verwijderen. 6. Schakel Proxy uit Als het probleem zich blijft voordoen, controleert u of u proxy-instellingen hebt ingeschakeld. Om proxy's uit te schakelen: • Open Systeemvoorkeuren vanuit het dock of vanuit het Apple Logo-menu . • Klik op het Netwerkpictogram en vervolgens op Geavanceerd onder in het venster. • Open het tabblad Proxy's. • Schakel 'Auto Proxy Discovery' of andere opties uit die aangevinkt zijn onder Selecteer een protocol om te configureren. • Klik OK. 7. Wijzig de DNS instellingen Als u momenteel de standaard DNS (Domain Name System) van uw internetprovider gebruikt, schakelt u over naar een DNS-server van derden die mogelijk sneller en betrouwbaarder is. Hoe u uw DNS kunt wijzigen om te zien of dat het probleem is: • Open Systeemvoorkeuren vanuit het dock of vanuit het Apple Logo-menu . • Ga naar de zoekbalk in de rechterbovenhoek van het venster en typ DNS. • Selecteer DNS-servers in de zoekresultaten. • Klik op de knop + onder DNS-servers en voer 8.8.8.8 in • Klik nogmaals op + en voer 8.8.4.4 in (dit is voor redundantie.) • Klik op + en voer 2001:4860:4860::8888 in • Klik nog een keer op + en voer 2001:4860:4860::8844 in (dit is voor redundantie.) • Druk op OK en vervolgens op Toepassen. 8. Maak een verbinding met een ander netwerk Als de VPN-fout aanhoudt nadat u de vorige stappen hebt doorlopen, blokkeert iets op uw lokale netwerk waarschijnlijk nog steeds de verbinding met de Bitdefender-servers. Controleer of u Bitdefender VPN kunt gebruiken nadat u uw Mac op een ander netwerk hebt aangesloten (Wi-Fi, hotspot, Ethernet-kabel, enz.). • Ga naar deze link om te leren hoe u een hotspot op uw iPhone of iPad instelt. • Ga hierheen om te zien hoe u een hotspot instelt op Android-telefoons. Als Bitdefender VPN werkt wanneer de Mac een andere internetverbinding gebruikt, neem dan contact op met uw netwerkbeheerder of uw internetprovider om te bepalen welke netwerk- of routerinstellingen de VPN-verbinding mogelijk blokkeren. 1. Start uw Android-apparaat opnieuw op Soms starten het besturingssysteem of de softwareafhankelijkheden niet correct op. Dergelijke problemen kunnen worden verholpen door uw Android-apparaat af te sluiten en opnieuw op te starten. Maak opnieuw verbinding met Bitdefender VPN nadat de Android-smartphone of -tablet opnieuw is opgestart en controleer of de situatie is opgelost. 2. Installeer Bitdefender VPN opnieuw Om er zeker van te zijn dat de VPN app intact is, en u de laatste versie heeft, is het aan te raden om Bitdefender opnieuw te installeren. Volg deze stappen: 3. Verleen machtigingen Als Bitdefender VPN geen verbinding maakt op Android, zorg er dan voor dat de nodige machtigingen zijn verleend aan de Bitdefender VPN-app. • Wis de cache van de Bitdefender VPN-app: ga naar Instellingen • Verwijder vervolgens Bitdefender VPN van uw apparaat. Als je hulp nodig hebt bij het verwijderen van de app, lees dan dit artikel. • Installeer ten slotte Bitdefender VPN opnieuw vanuit de Google Play. 4. Schakel andere VPN's uit Android staat niet toe dat meer dan één VPN actief is. Als de smartphone of tablet al is verbonden met een VPN-app, is een tweede gelijktijdige verbinding vanaf Bitdefender VPN niet mogelijk. Zorg er daarom voor dat u de verbinding met een andere VPN verbreekt voordat u probeert verbinding te maken met Bitdefender VPN. Op Android 7 en hoger wilt u misschien ook een functie bekijken die Always-on VPN heet. Als Always-on is ingeschakeld voor een andere VPN-app die op het apparaat is geïnstalleerd, blokkeert deze alle netwerkverbindingen die die VPN niet gebruiken, inclusief Bitdefender VPN. Om dit probleem op te lossen, schakelt u de optie Always-on VPN uit voor alle VPN-applicaties die op uw apparaat zijn geïnstalleerd: • Open de app Instellingen • Tik op Netwerk en internet. Afhankelijk van het apparaatmodel kan de naam variëren - bijv. Wi-Fi en internet, Wi-Fi en netwerk, enz. • Tik op VPN. Als u het niet kunt vinden, zoek dan naar "VPN". • Tik op ⚙︎ naast de naam van elke VPN-app in deze lijst. • Schakel Always-on VPN uit als het is ingeschakeld voor een VPN behalve de Bitdefender-app. 5. Wijzig de DNS instellingen Als u momenteel de standaard DNS (Domain Name System) van uw internetprovider gebruikt, schakelt u over naar een DNS-server van derden die mogelijk sneller en betrouwbaarder is. Volg deze link om te leren hoe u uw DNS-instellingen op Android kunt wijzigen. 6. Maak verbinding met een ander netwerk Als de VPN-fout aanhoudt nadat u de vorige stappen hebt doorlopen, blokkeert iets op uw lokale netwerk waarschijnlijk nog steeds de verbinding met de Bitdefender-servers. Controleer of u Bitdefender VPN kunt gebruiken nadat u uw Android-apparaat hebt verbonden met een ander netwerk (Wi-Fi, hotspot, mobiele data). • Ga naar deze link om te leren hoe u een hotspot op uw iPhone of iPad instelt. • Ga hierheen om te zien hoe u een hotspot instelt op Android-telefoons. Als de VPN werkt wanneer het apparaat een andere internetverbinding gebruikt, neem dan contact op met uw netwerkbeheerder of uw internetprovider om te bepalen welke netwerk- of routerinstellingen de VPN-verbinding mogelijk blokkeren. 1. Start uw iPhone / iPad opnieuw op Soms starten het besturingssysteem of de softwareafhankelijkheden niet correct op. Dergelijke problemen kunnen worden verholpen door uw iOS-apparaat af te sluiten en opnieuw op te starten. Maak opnieuw verbinding met Bitdefender VPN nadat de iPhone of iPad opnieuw is opgestart en controleer of de situatie is opgelost. 2. Installeer Bitdefender VPN opnieuw Om er zeker van te zijn dat de VPN-app intact is en dat u over de laatste versie beschikt, wordt aanbevolen om Bitdefender opnieuw te installeren. Volg de stappen: 3. Verleen machtigingen Als Bitdefender VPN geen verbinding maakt op iOS, zorg er dan voor dat de nodige machtigingen werden toegekend aan de Bitdefender VPN-app: 4. Wijzig de DNS instellingen Als u momenteel de standaard DNS (Domain Name System) van uw internetprovider gebruikt, schakelt u over naar een DNS-server van derden die mogelijk sneller en betrouwbaarder is. Volg deze link om te leren hoe u uw DNS-instellingen op iOS kunt wijzigen. 5. Maak verbinding met een ander netwerk Als de VPN-fout aanhoudt nadat u de vorige stappen hebt doorlopen, blokkeert iets op uw lokale netwerk waarschijnlijk nog steeds de verbinding met de Bitdefender-servers. Controleer of u Bitdefender VPN kunt gebruiken nadat u uw iOS-apparaat hebt verbonden met een ander netwerk (Wi-Fi, hotspot, mobiele data). Als de VPN werkt wanneer het apparaat een andere internetverbinding gebruikt, neem dan contact op met uw netwerkbeheerder of uw internetprovider om te bepalen welke netwerk- of routerinstellingen de VPN-verbinding mogelijk blokkeren.Bitdefender VPN-Verbindingsfouten oplossen op Windows
en typ ncpa.cpL en druk op Enter.
Bitdefender VPN-Verbindingsfouten oplossen op macOS
Bitdefender VPN-Verbindingsfouten oplossen op Android
→ Opslag → tik op Andere apps → zoek Bitdefender VPN tussen de vermelde apps en tik erop → kies Cache wissen.
van je telefoon.
Bitdefender VPN-Verbindingsfouten oplossen op iOS
Instellingen van je telefoon → Algemeen → scrol omlaag en selecteer VPN → tik op het pictogram ⓘ naast Bitdefender VPN → kies VPN verwijderen → tik op Verwijderen om te bevestigen.
Als je alle stappen in deze uitgebreide handleiding hebt gevolgd, zouden de VPN-fouten moeten stoppen. Nu zou u met succes verbinding moeten kunnen maken met Bitdefender VPN.