Oplossingen voor problemen met uw VPN verbinding

Er zijn enkele veelvoorkomende oorzaken voor verbindingsfouten door Bitdefender VPN, zoals foutcode 1009:

U heeft geen verbinding met het internet via een Wi-Fi- of Ethernet-kabel en u heeft geen toegang tot het internet. Zorg ervoor dat u toegang heeft tot internet voordat u Bitdefender VPN gebruikt.

• Een strikt geconfigureerde firewall voorkomt een VPN-verbinding (bijvoorbeeld een firewall-software van derden, de ingebouwde firewall van de router). Als u niet zeker weet of uw router wordt geleverd met een speciale firewall of hoe u de firewall uitschakelt, raadpleeg de handleiding van de router, of neem contact op de fabrikant of uw internetprovider.

• Een andere VPN / Proxy programma wordt uitgevoerd wanneer u verbinding probeert te maken. Schakel in dit geval de andere VPN / Proxy programma uit.

U probeert een verbinding te maken via werk, school of openbare Wi-Fi. U moet contact opnemen met de netwerkbeheerder om te proberen hun firewall-instellingen te wijzigen.

 

BELANGRIJK! Afhankelijk van het apparaat dat u momenteel gebruikt, moeten de volgende poorten open zijn:

Voor Windows: 1194 UDP

Voor Mac: 500 UDP en 4500 UDP

 

Als de bovenstaande stappen niet werken, volg de stappen hieronder:

1. Start het apparaat opnieuw op.

2. Maak een verbinding met een ander netwerk (bijvoorbeeld als u verbonden bent met wifi, probeer dan verbinding te maken met uw Ethernet-kabel of een ander Wi-Fi-netwerk).

3. Installeer Bitdefender VPN opnieuw:

• Verwijder Bitdefender VPN met behulp van de instructies hieronder.

• Open de Bitdefender-interface en klik op Privacy in het linkermenu.

• Klik op het VPN-paneel en kies INSTALLEER BITDEFENDER VPN.

4. Wijzig de DNS instellingen.

• Ga naar het venster Eigenschappen dat overeenkomt met uw adapter door een van de volgende methoden te kiezen:

- open de Configuratiescherm > Netwerk en Internet > Netwerkcentrum>  Adapterinstellingen wijzigen > dubbelklik op uw actieve adapter (netwerk)> Eigenschappen.

of

- klik op de Windows logo linksonder op uw scherm > Typ in ncpa.cpl > dubbelklik op uw actieve adapter (netwerk)> Eigenschappen.

• Klik op Internet Protocol versie 4 (TCP / IPv4) in de lijst met verbindingsitems en druk vervolgens op Eigenschappen.

• Selecteer Gebruik de volgende DNS-serveradressen en voer de volgende adressen in:

Gewenste DNS server: 8.8.8.8

Alternatieve DNS server: 8.8.4.4

Klik op OK om de wijziging te bevestigen en start vervolgens uw pc opnieuw op.

Was dit een nuttig artikel?
No votes yet.
Please wait...

Sorry about that

How can we improve it?

For any issues with Bitdefender you can always contact us using this form

Populaire instructievideo's