Oplossingen voor problemen met uw VPN verbinding

Er zijn enkele veelvoorkomende oorzaken voor verbindingsfouten door Bitdefender VPN, zoals foutcode 1009:

U heeft geen verbinding met het internet via een Wi-Fi- of Ethernet-kabel en u heeft geen toegang tot het internet. Zorg ervoor dat u toegang heeft tot internet voordat u Bitdefender VPN gebruikt.

• Een strikt geconfigureerde firewall voorkomt een VPN-verbinding (bijvoorbeeld een firewall-software van derden, de ingebouwde firewall van de router). Als u niet zeker weet of uw router wordt geleverd met een speciale firewall of hoe u de firewall uitschakelt, raadpleeg de handleiding van de router, of neem contact op de fabrikant of uw internetprovider.

• Een andere VPN / Proxy programma wordt uitgevoerd wanneer u verbinding probeert te maken. Schakel in dit geval de andere VPN / Proxy programma uit.

U probeert een verbinding te maken via werk, school of openbare Wi-Fi. U moet contact opnemen met de netwerkbeheerder om te proberen hun firewall-instellingen te wijzigen.

 

BELANGRIJK! Afhankelijk van het apparaat dat u momenteel gebruikt, moeten de volgende poorten open zijn:

Voor Windows: 1194 UDP

Voor Mac: 500 UDP en 4500 UDP

 

Als de bovenstaande stappen niet werken, volg de stappen hieronder:

1. Start het apparaat opnieuw op.

2. Maak een verbinding met een ander netwerk (bijvoorbeeld als u verbonden bent met wifi, probeer dan verbinding te maken met uw Ethernet-kabel of een ander Wi-Fi-netwerk).

3. Installeer Bitdefender VPN opnieuw:

• Verwijder Bitdefender VPN met behulp van de instructies hieronder.

• Open de Bitdefender-interface en klik op Privacy in het linkermenu.

• Klik op het VPN-paneel en kies INSTALLEER BITDEFENDER VPN.

4. Wijzig de DNS instellingen.

• Ga naar het venster Eigenschappen dat overeenkomt met uw adapter door een van de volgende methoden te kiezen:

- open de Configuratiescherm > Netwerk en Internet > Netwerkcentrum>  Adapterinstellingen wijzigen > dubbelklik op uw actieve adapter (netwerk)> Eigenschappen.

of

- klik op de Windows logo linksonder op uw scherm > Typ in ncpa.cpl > dubbelklik op uw actieve adapter (netwerk)> Eigenschappen.

• Klik op Internet Protocol versie 4 (TCP / IPv4) in de lijst met verbindingsitems en druk vervolgens op Eigenschappen.

• Selecteer Gebruik de volgende DNS-serveradressen en voer de volgende adressen in:

Gewenste DNS server: 8.8.8.8

Alternatieve DNS server: 8.8.4.4

Klik op OK om de wijziging te bevestigen en start vervolgens uw pc opnieuw op.

Was dit een nuttig artikel?
Rating: 1.0. From 5 votes.
Please wait...

Sorry about that

How can we improve it?

For any issues with Bitdefender you can always contact us using this form

Populaire instructievideo's