Wat moet u doen wanneer Windows Security Center rapporteert dat Antivirus en/of Firewall uitstaan

Wanneer Security Center rapporteert dat Bitdefender Antivirus en/of Firewall uitstaan, is dit meestal gewoon een probleem met de weergave. Met andere woorden, Bitdefender werkt naar behoren en beschermt uw pc, maar de status die wordt weergegeven in Action Center geeft aan dat het niet in staat is om de echte status na te gaan.

Dit zijn de drie voornaamste stappen die u moet volgen om dit op te lossen:

• Probeer deze vanuit het Actiecentrum AAN te zetten

• Zorg ervoor dat Bitdefender Antivirus en Bitdefender Firewall correct functioneren

OPMERKING: sla deze stap over als u Bitdefender Antivirus Plus hebt of als het Action Center niet aangeeft dat Firewall uitgeschakeld is

• Herlaad de checklist van Windows Security Center

1. Probeer deze vanuit het Action Center AAN te zetten

• Als er slechts één optie is, kunt u klikken op Nu aanzetten > dan “Ja, ik vertrouw deze uitgever en ik wil dit programma uitvoeren”.

• Indien er verschillende keuzes zijn, klikt u op Antivirusprogramma's weergeven/Antispywareprogramma's weergeven/Firewall-opties weergeven en kiest u ervoor om de Bitdefender-functie(s) aan te zetten.

• Ga naar de volgende stap als het probleem blijft bestaan.

2. Zorg ervoor dat Bitdefender Antivirus en Bitdefender Firewall correct functioneren

Voor Bitdefender 2015:

• Haal de Bitdefender-hoofdinterface op en klik op BESCHERMING;

• Klik op Antivirus;

• Zorg ervoor dat Scanning bij toegang op AAN staat (u zou een vinkje moeten zien staan in het blauwe vierkant);

• Ga terug naar het venster Bescherming en klik op Firewall;

• Zorg ervoor dat de Firewall-functie op AAN staat (kijk of er een vinkje staat in het blauwe vierkant in de rechterbovenhoek van het venster);

• Indien de functies op UIT staan: zet de functies terug op AAN en kijk of u het probleem nog steeds ondervindt;

Voor Bitdefender 2018:

• Haal de Bitdefender-hoofdinterface op en ga naar het venster BESCHERMING;

• Klik op FUNCTIES WEERGEVEN;

• Klik op de icoon instellingen Instellingen in de rechterbenedenhoek van de module ANTIVIRUS;

• Zorg ervoor dat de schakelaar naast Bitdefender Shield op AAN staat;

• Ga terug naar de Beschermingsmodules.

• Zorg ervoor dat de schakelaar in de module FIREWALL op AAN staat;

• Indien de functies op UIT staan: zet de functies terug op AAN en kijk of u het probleem nog steeds ondervindt;

3. Volg daarnaast de onderstaande stappen om de checklijst van Windows Security Center te herladen

Voor Windows XP

• Ga naar Start -> Uitvoeren… >geef services.msc in en klik op Enter

• Ga naar de dienst Security Center en dubbelklik erop. Klik op Stop, dan op Toepassen en op OK.

• Zoek in de lijst naar de dienst Windows Management Instrumentation, dubbelklik erop, zet het stop en klik vervolgens op Toepassen en OK;

OPMERKING: Deze diensten zullen automatisch opstarten wanneer u uw computer de volgende keer herstart. Ze worden enkel stopgezet bij een reboot.

• Ga nu naar C:WindowsSystem32wbem en verwijder de directory Archief. Dit wordt opnieuw aangemaakt wanneer het systeem wordt herstart.

• Herstart en controleer of het probleem nog steeds voorvalt.

Voor Windows Vista/7/8/10

a) Open een opdrachtvenster met verhoogde bevoegdheid als volgt

Voor Vista/7, ga naar Start > Alle Programma's > Accessoires > klik met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt en kies Uitvoeren als beheerder

Voor Windows 8, houd de muis boven de linkerbenedenhoek totdat u de icoon Start ziet, klik er met de rechtermuisknop op en kies Opdrachtprompt (Admin)

Voor Windows 10, klik met de rechtermuisknop op het Windows-logo in de linkerbenedenhoek en kies Opdrachtprompt (Admin)

b) Voer in het scherm van de opdrachtprompt de onderstaande opdracht in en druk op Enter

winmgmt /verifyrepository

c) U krijgt een van de volgende resultaten:

WMI-archief is consistent - geen problemen gedetecteerd >> ga naar stap f)

WMI-archief is niet consistent - problemen gedetecteerd >> ga naar stap d)

d) Voer de onderstaande opdracht in en druk op Enter om het archief terug op te bouwen

winmgmt /salvagerepository

e) U krijgt een van de onderstaande resultaten

WMI-archief is consistent - geen problemen gedetecteerd >> ga naar stap f)

Berging WMI-archief mislukt – heropbouw WMI-archief mislukt. Probeer stap d) opnieuw te herhalen.

WMI-archief geborgen – WMI-archief werd met succes opnieuw opgebouwd. >> ga naar stap g)

f) Reset het archief met de onderstaande opdracht naar zijn finale status en druk op Enter

winmgmt /resetrepository

g) Herstart de pc en controleer of het probleem opnieuw voorvalt

Was dit een nuttig artikel?
No votes yet.
Please wait...

Sorry about that

How can we improve it?

For any issues with Bitdefender you can always contact us using this form