In dit artikel vindt u de snelle stappen voor het activeren van uw nieuwe Bitdefender abonnement. Er zijn twee manieren om uw abonnement te activeren: ofwel klikt u op om het abonnement direct te activeren vanuit de aankoop e-mail die u ontvangt kort na het plaatsen van een online bestelling, ofwel activeert u handmatig de code vanuit de e-mail of de doos in de winkel.
Selecteer een van de volgende opties voor meer informatie:
Automatische activering van een Bitdefender abonnement
Handmatige activering van een Bitdefender abonnement
Video-handleiding - Een Bitdefender abonnement activeren
ⓘ Opmerking: Om de ondertitels van de video in uw moedertaal of een andere taal waarin u zich beter voelt te veranderen, klikt u op de CC-knop onderaan de video om de ondertitels in te schakelen, klikt u vervolgens op het ⚙︎ pictogram, selecteert u Ondertitels/CC, klikt u op Automatische vertaling en kiest u de taal van uw keuze.
Vaak gestelde vragen (FAQ)
Wanneer gaat mijn abonnement in?
De geldigheid van uw Bitdefender abonnement begint onmiddellijk na bevestiging van uw aankoop via onze online winkel www.bitdefender.nl, ongeacht de activeringsdatum in het Bitdefender Central-portaal. Het abonnement gaat dus in op dezelfde dag dat de bestelling wordt geplaatst, niet op de dag dat de code wordt geactiveerd in Bitdefender Central.
Hoe kan ik controleren of mijn nieuwe abonnement correct is geactiveerd?
U kunt de status van uw abonnement en de vervaldatum van elk tot nu toe geactiveerd abonnement controleren in uw Bitdefender Central-account. Open het paneel Mijn Abonnementen om te zien of uw nieuwe Bitdefender-abonnement met succes is geactiveerd.
Heb ik de activeringscode nodig telkens wanneer ik Bitdefender installeer?
Nee. Bitdefender-codes hoeven slechts eenmaal te worden geactiveerd en kunnen slechts in één Bitdefender Central-account worden geactiveerd. Zodra het abonnement actief is, is de activeringscode niet langer nodig in het installatieproces, aangezien alle installaties rechtstreeks vanuit uw Bitdefender Central-account worden beheerd.
Ik heb mijn Bitdefender-abonnement verlengd, maar het product is verlopen
Als u een abonnement hebt aangeschaft en de nieuwe geldigheid niet wordt weergegeven in het geïnstalleerde product, logt u uit en meldt u zich opnieuw aan bij uw Central-account met de knop Account wijzigen (zie de afbeelding hieronder ter referentie). Dit zou uw Bitdefender-account moeten vernieuwen en u in staat moeten stellen het vernieuwde abonnement te gebruiken.
Hoe installeer ik Bitdefender op mijn apparaten?
U hoeft Bitdefender niet opnieuw te installeren op apparaten die al zijn beschermd.
Als u het abonnement al hebt geactiveerd en een nieuw apparaat wilt beveiligen, meldt u zich eerst aan bij uw Bitdefender Central-account. Selecteer het paneel 'Mijn apparaten', klik vervolgens op '+ Bitdefenderproducten installeren op uw apparaten' en volg de stappen op het scherm om Bitdefender te installeren.
Als u al bent aangemeld, klikt u op deze koppeling om automatisch het gedeelte 'Bitdefenderproducten installeren' te openen.
Raadpleeg deze artikelen voor aanvullende bronnen:
Hoe installeert u Bitdefender voor Windows | voor Mac | voor Android | voor iOS
Als ik Bitdefender installeer op een virtuele machine, verbruikt dit dan een seat van mijn abonnement?
Ja, de installatie van Bitdefender op een virtuele machine verbruikt een seat van uw abonnement.