Bitdefender Antispam-werkbalk ontbreekt in Outlook

Voordat u dit document leest, moet u ervoor zorgen dat u bent aangemeld bij Windows met een beheerdersaccount (voor de besturingssystemen die dit type accounts ondersteunen).

Houd er ook rekening mee dat de Bitdefender Antispam-werkbalk alleen werkt op accounts met lokale beheerdersrechten.


 

A. Controleer of de Antispam-werkbalk compatibel is met uw e-mailclient

De Antispam-werkbalk van Bitdefender is compatibel met Microsoft Outlook (2007, 2010, 2013, 2016) en Mozilla Thunderbird (14 of hoger).

OPMERKING: als de werkbalk niet compatibel is met uw e-mailclient, moet u weten dat als u de standaardprotocollen en poortnummers voor de accountinstellingen gebruikt (POP3, poort 110 voor inkomende server; SMTP, poort 25 voor uitgaande server), wordt het e-mailverkeer gescand op SPAM en malware.

 

B. Controleer of de antispammodule is ingeschakeld

Sluit eerst de e-mailclient. Open vervolgens Bitdefender -> Beveiliging -> en ga naar de Antispam-module. En controleer hier of het is ingeschakeld. Als de Antispam-module al was ingeschakeld, volg de onderstaande instructies:

Klik op het menu Start. Typ cmd , klik met de rechtermuisknop op de tegel Opdrachtprompt en klik vervolgens op Als administrator uitvoeren. Geef in het venster Opdrachtprompt de volgende opdrachten:

cd %programfiles%\Bitdefender\Bitdefender Security en druk op Enter;

bdagent /stop en druk op Enter en wacht paar seconden

bdagent en druk op Enter

Open nu uw e-mailclient en controleer of de Antispam-werkbalk in de e-mailclient verschijnt.

 

C. Maak de registratie en opnieuw registreren van de Antispam-werkbalk ongedaan als u Microsoft Outlook gebruikt

Als dit de eerste keer is dat u dit probleem tegenkomt, is het mogelijk dat de Bitdefender Antispam-werkbalk niet is geregistreerd. Om dit te corrigeren, moet je de onderstaande stappen volgen terwijl Outlook is gesloten:

1. Klik op het menu Start. Typ cmd , klik met de rechtermuisknop op de tegel Opdrachtprompt en klik vervolgens op Als administrator uitvoeren.

2. Typ in het venster Opdrachtprompt de volgende opdrachten achter elkaar:

regsvr32 -u "%ProgramFiles%\Bitdefender\Bitdefender Security\bdo.dll" en druk op de Enter-toets.

regsvr32 "%ProgramFiles%\Bitdefender\Bitdefender Security\bdo.dll" en druk op de Enter-toets.

3. Als u een 64-bits besturingssysteem en Microsoft Office x64 gebruikt, voer de volgende opdrachten in:

regsvr32 -u "%ProgramFiles%\Bitdefender\Bitdefender Security\antispam32\bdo.dll" en druk op de Enter-toets.

regsvr32 "%ProgramFiles%\Bitdefender\Bitdefender Security\antispam32\bdo.dll"  en druk op de Enter-toets.

Start de computer opnieuw op en controleer of de Antispam-werkbalk in Microsoft Outlook is geladen.

4. Als dit niet de eerste keer is dat u dit probleem tegenkomt en / of de bovenstaande stappen mislukken, open dan Outlook en ga naar:

• Voor Outlook 2007: Tools | Trust Center | Add-Ins | Manage -> COM Add-Ins -> GO

• Voor Outlook 2010, 2013, 2016: File | Options | Add-Ins | Manage -> COM Add-Ins -> GO

In het venster dat verschijnt, zou u de Bitdefender Antispam-component moeten zien:

• Als de plug-in Bitdefender Antispam niet bestaat in de lijst met invoegtoepassingen, is het onderdeel niet geregistreerd. U moet de bovenstaande commando's uitvoeren of de knop Toevoegen gebruiken; Blader naar de installatielocatie van Bitdefender, selecteer bdo.dll en klik op OK. Zorg er daarna voor dat het onderdeel is aangevinkt, klik vervolgens op OK en start MS Outlook opnieuw op.

• Als de antispam van Bitdefender bestaat en de optie is ingeschakeld, maar de werkbalk niet wordt weergegeven (of u herstart MS Outlook en het selectievakje wordt automatisch opnieuw uitgeschakeld), komt de situatie voor als gevolg van een MS Outlook-crash.

Om dit op te lossen open MS Outlook, klik op Bestand, selecteert Opties en vervolgens klikt u op invoegtoepassingen. Klik onderaan in het venster in het veld naast Beheren op Uitgeschakelde items in de vervolgkeuzelijst en klik op Start. Nu ziet u een nieuw dialoogvenster van waaruit u de invoegtoepassingen kunt inschakelen. Vink de Bitdefender Antispam-invoegtoepassing aan om deze in te schakelen.

Na deze operatie kunt u de Bitdefender Antispam-werkbalk controleren.

 

Als het probleem door het volgen van de bovenstaande stappen niet is opgelost, klik hier om contact op te nemen met de klantenservice.

Was dit een nuttig artikel?
No votes yet.
Please wait...

Sorry about that

How can we improve it?

For any issues with Bitdefender you can always contact us using this form

Populaire instructievideo's