Wat te doen als u geen SMS-verificatiecodes ontvangt voor Bitdefender Digital Identity Protection

Volg deze instructies als je de SMS-code voor Bitdefender Digital Identity Protection niet ontvangt.

 

sms-code - Bitdefender Digital Identity Protection

Overzicht

Na het invoeren van een geldig mobiel telefoonnummer in het Bitdefender Digital Identity Protection onboardingproces, ontvangt u een sms met een alfanumerieke code die 1 uur geldig is. U moet de code invoeren in Bitdefender Central om uw telefoonnummer te valideren. Kort daarna wordt Bitdefender Digital Identity Protection volledig geconfigureerd en begint het web te scannen op ongeoorloofde lekken van uw persoonlijke gegevens.

In speciale situaties is het mogelijk dat de sms-verificatiecode niet naar uw smartphone wordt verzonden. In dit artikel worden de belangrijkste redenen uitgelegd waarom de beveiligingscode mogelijk niet aankomt en hoe je de situatie kunt aanpakken.

Alle tips werken op iPhone, Android en elke andere mobiele telefoon die je hebt.

 

6 stappen om de Bitdefender Digital Identity Protection SMS-code te krijgen

Als u uw telefoonnummer probeert te verifiëren met Bitdefender Digital Identity Protection, maar de sms-beveiligingscode niet kunt ontvangen op uw telefoon, hebben we ontdekt dat de volgende acties het probleem voor de meeste klanten oplossen:

 

1. Hebt u de juiste landcode geselecteerd?

Een veel voorkomende reden waarom gebruikers hun beveiligingscode niet ontvangen via sms is het niet selecteren van de juiste landcode. U kunt de code wijzigen via het vervolgkeuzemenu in de afbeelding.

Zorg ervoor dat je de huidige landcode hebt ingesteld voordat je je telefoonnummer intypt en op de knop VOLGENDE drukt om de code op te vragen.

landcode

 

2. Gebruik een geldig telefoonnummer

Als u de Bitdefender Digital Identity Protection SMS-code niet ontvangt, is het telefoonnummer dat u hebt opgegeven mogelijk onjuist.

Om het telefoonnummer met succes te verifiëren, moet u ervoor zorgen dat uw nummer wordt ingevoerd zonder landcode en zonder spaties. Controleer of u niet het netnummer gevolgd door het telefoonnummer hebt ingevoerd in het veld TELEFOONNUMMER.

Het Nederlandse telefoonsysteem gebruikt bijvoorbeeld een +31 voor USA area codes. Als je in Nederland woont, hoef je geen landcode op te geven (bijvoorbeeld +31 voor Nederlandse nummers) omdat deze al is geselecteerd in het veld LAND. Dezelfde regel geldt voor elk ander land. Voer gewoon je telefoonnummer in.

 

3. Wacht maximaal 30 minuten voordat u een nieuwe code aanvraagt

Als de eerste twee oplossingen geen resultaat hebben opgeleverd, wacht dan ten minste 30 minuten. Sms-berichten worden mogelijk niet onmiddellijk verzonden en het kan tot 30 minuten of meer duren voordat ze worden afgeleverd als gevolg van verschillende factoren. Netwerkcongestie, een slecht gsm-signaal, tijdelijke problemen met mobiele netwerkoperators of andere technische uitdagingen kunnen allemaal de aankomst van sms-berichten op je telefoon vertragen. Neem dus een korte pauze van een half uur terwijl je op de sms wacht.

Als je de sms niet binnen 30 minuten ontvangt, vraag dan een nieuwe code aan. Herhaal dit proces een paar keer en wacht na elke poging ongeveer een half uur voordat je een nieuwe code aanvraagt. Als de situatie te wijten is aan technische problemen bij de telefoonoperator, zou je de code uiteindelijk moeten ontvangen.

 

4. Gebruik de optie Vaste lijn om je telefoonnummer te valideren

Als u de verificatie-sms voor Bitdefender Digital Identity Protection nog steeds niet kunt ontvangen, gebruik dan de optie "Vaste lijn" om uw telefoonnummer te valideren:

  • Ga terug naar het scherm "Type telefoonnummer selecteren" en druk op de knop "Vaste lijn" (zie afbeelding) in plaats van Mobiel.
  • Selecteer zorgvuldig je landcode, voer dan je mobiele telefoonnummer in en klik ten slotte op BEL ME. U zult een telefoontje ontvangen waarin uw validatiecode wordt meegedeeld om verder te gaan.

sms-code - Bitdefender Digital Identity Protection

 

5. Neem contact op met je provider om te controleren of automatische sms'jes niet worden geblokkeerd

Blokkeert je telefoonprovider geautomatiseerde sms-berichten? Om te testen of je andere geautomatiseerde sms-berichten kunt ontvangen, ga je naar een website met tweestapsverificatie die een sms-bericht met een toegangscode verstuurt. Probeer bijvoorbeeld tweefactorauthenticatie te activeren voor uw Bitdefender Central-account. Als je dat bericht niet ontvangt op je telefoon, maar in plaats daarvan wel sms'jes van telefoonnummers van familie en vrienden, betekent dit dat je plan het niet toestaat om verificatie-sms'jes te ontvangen.

Neem contact op met je telefoonprovider om te controleren of je geen sms-filterdiensten (shortcode blockers, spam blockers, gratis blokkers, etc.) hebt ingeschakeld op je mobiele account. Als automatische sms'jes worden geblokkeerd, moeten deze filters worden aangepast vanuit uw mobiele account om de Bitdefender-beveiligingscode te kunnen ontvangen.

 

6. Neem contact op met de ondersteuning van Bitdefender

Als u alle bovenstaande stappen hebt gevolgd en uw telefoonnummer nog steeds niet kunt verifiëren, neem dan contact op met de ondersteuning van Bitdefender en geef hen de volgende informatie:

  • Het telefoonnummer waarop de sms moet worden afgeleverd.
  • Uw mobiele provider - het bedrijf dat u betaalt voor uw mobiele telefoonservice.