Wat te doen als de webcam niet werkt bij videogesprekken (Zoom, Skype, etc.)

Als u uw webcam niet kunt gebruiken in videogesprekken met toepassingen zoals Zoom, Skype, Discord of andere videoconferentiesoftware, kan het probleem te maken hebben met de Webcam Protection-functie van Bitdefender. Webcambeveiliging is ontworpen om uw privacy te beschermen door de toegang tot de webcam door onbevoegde apps te bewaken en te beperken. Soms kan deze functie echter onbedoeld de toegang tot uw camera blokkeren voor legitieme toepassingen voor videoconferenties. In deze handleiding vindt u stappen om problemen met de webcam op te lossen die worden veroorzaakt door de Webcam Protection van Bitdefender.

 

1. Controleren of webcamtoegang is geblokkeerd voor uw toepassing voor videogesprekken

  1. Open de interface Bitdefender.
  2. Klik op Privacy in het menu aan de linkerkant.
  3. Klik in de sectie Video & Audio Protection op Settings.Bescherming van video en audio
  4. Open het tabblad Webcambeveiliging.
  5. In dit venster ziet u een lijst met applicaties die toegang tot de webcam hebben aangevraagd.
    • Zoek uw toepassing voor videogesprekken (Zoom, Skype, Microsoft Teams, Discord, enz.) in deze lijst.
    • Als je een doorgestreept videocamerapictogram naast de app ziet, betekent dit dat de webcamtoegang is geblokkeerd. Klik op het videocamerapictogram om toegang te verlenen. De streepjesbalk wordt verwijderd, wat aangeeft dat de app nu je webcam kan gebruiken.Deblokkeer de app voor videogesprekken als de webcam niet werkt

 

2. Handmatig een toepassing toevoegen aan de Webcam-toegangslijst

Als uw toepassing voor videogesprekken niet wordt weergegeven in de Webcam Protection-lijst, kunt u deze handmatig toevoegen:

  1. Ga naar de sectie Privacy in de Bitdefender-interface.
  2. Klik onder Video & Audio Protection op Settings en open vervolgens het tabblad Webcam Protection.
  3. Selecteer Toepassing toevoegen.Een toepassing toevoegen aan de toegangslijst voor de webcam als de webcam niet werkt
  4. Kies de juiste optie om de toepassing toe te voegen:
    • Vanuit Windows Store: Er verschijnt een lijst met gedetecteerde Windows Store-apps. Schakel de schakelaar in naast de app voor videogesprekken die u wilt toevoegen.
    • Vanuit uw apps: Blader naar het uitvoerbare bestand van de toepassing, selecteer het en klik op OK.

 

3. Probeer de webgebaseerde versie van de toepassing te gebruiken

Als uw app voor videogesprekken is toegestaan in Webcam Protection, maar de webcam nog steeds niet werkt, probeer dan toegang te krijgen tot de service via een webbrowser. Dit kan bepaalde toegangsbeperkingen binnen de desktop-app omzeilen. Hieronder staan links naar de webversies van populaire videoconferentiediensten:

 

4. Bitdefender Webcambeveiliging tijdelijk uitschakelen

Als laatste redmiddel kunt u tijdelijk de Webcambeveiliging uitschakelen om de functionaliteit van uw app voor videogesprekken te herstellen:

  1. Open de interface Bitdefender.
  2. Ga naar het gedeelte Privacy aan de linkerkant.
  3. Selecteer bij Video & Audio Protection Settings en open het tabblad Settings.
  4. Schakel de schakelaar Webcam Protection uit.Bitdefender Webcam Protection tijdelijk uitschakelen als de webcam niet werkt

Opmerking: Als u Webcambeveiliging uitschakelt, worden alle toegangsbeperkingen voor de webcam verwijderd. Zorg ervoor dat u deze weer inschakelt nadat u het gesprek hebt beëindigd om uw privacy te beschermen.