Deze situatie kan zich voordoen nadat u Bitdefender hebt geïnstalleerd. Het probleem kan zijn veroorzaakt door fouten in de Bitdefender-firewallconfiguratie.
Volg de onderstaande stoppen om deze probleemsituatie op te lossen:
1. Open het venster Bitdefender.
2. Ga naar het venster Beveiliging.
3. Klik in het paneel Firewall op de schakelaar om de Firewall uit te schakelen.
4. Controleer of uw internetverbinding verbetert wanneer de Bitdefender-firewall is uitgeschakeld.
Als u nog steeds een langzame internetverbinding kunt maken, wordt het probleem mogelijk niet veroorzaakt door Bitdefender. Neem contact op met uw internetprovider om te controleren of de verbinding werkt aan hun kant.
Volg deze stappen als de internetverbinding is verbeterd naar het uitschakelen van de Bitdefender-firewall:
1. Open het venster Bitdefender.
2. Ga naar het venster Beveiliging.
3. Klik in het paneel Firewall op de schakelaar om de Firewall in te schakelen.
4. Klik in de rechterbenedenhoek van het Firewall-paneel op de knop Instellingen.
5. Selecteer het tabblad Instellingen in dit nieuwe venster.
6. Ga naar Poortscanbeveiliging en klik op de schakelaar om deze optie UIT te schakelen.
7. Klik op Heimelijkheidsinstellingen bewerken.
8. Zet de schakelaar van uw netwerkadapter op Uit.
9. Ga nu naar het tabblad Netwerkadapters.
10. Klik op het veld dat overeenstemt met uw netwerkadapter en selecteer Thuis/Bureau.
11. Sluit Bitdefender, start het systeem opnieuw op en controleer de snelheid van de internetverbinding.