Mijn apparaten vervangen elkaar in Bitdefender Central (apparaten verschijnen niet tegelijkertijd)

Situaties waarin apparaten elkaar vervangen in Bitdefender Central (ze worden niet tegelijkertijd weergegeven) komen voor wanneer twee of meer systemen hetzelfde MAC-adres delen. Dit is enkel een foutje in de manier waarop Bitdefender Central deze weergeeft: het heeft geen impact op de beveiliging van de apparaten.

Als er twee of meer computers hetzelfde MAC-adres op een (fysiek of virtueel) netwerk delen, identificeert Bitdefender Central deze momenteel als hetzelfde apparaat en toont er slechts één in Mijn Apparaten. Dit komt vaak voor met virtualisatiesoftware (bijv. VMware, VirtualBox, Parallels, Bootcamp enz.) en VPN-software, omdat ze hetzelfde MAC-adres genereren op alle apparaten. Het is echter niet beperkt tot deze types software.

Volg de onderstaande stappen om uit te zoeken of dit het geval is:

Op Windows-apparaten

1. Open Opdrachtprompt: klik op het menu Start, geef cmd in en druk op de toets ENTER.

2. Voer ipconfig /all in het zwarte opdrachtpromptvenster in en klik op ENTER.

3. Vergelijk het nummer dat naast het Fysieke Adres verschijnt voor elk netwerk in de lijst, voor beide computers.

Op macOS-apparaten

1. Klik op de icoon Finder in uw Dock.

2. Selecteer Ga.

3. Klik op Hulpprogramma's.

4. Dubbelklik op Terminal.

5. Voer ifconfig -a in de Terminal in en druk vervolgens op de toets RETURN/ENTER.

6. Vergelijk het cijfer dat naast ether verschijnt, voor elk netwerk in de lijst, op beide machines.

Als een tijdelijke oplossing kunt u het programma verwijderen dat het identieke MAC-adres heeft gegenereerd en het opnieuw installeren na het opnieuw installeren van Bitdefender op een van de systemen.

 

OPMERKING! Als u uw virtuele adapter / VPN niet wilt verwijderen, kunt u de volgende oplossing proberen:

1. Open Bitdefender en ga naar Mijn account.

2. Klik op Veranderen van account en log vervolgens in met hetzelfde account aan zoals bij Bitdefender Central.

3. Verwijder het apparaat uit het mijn Mijn apparaten-venster.

4. Ga nu terug naar je bureaublad:

Voor Windows:

• Ga naar Netwerkverbindingen.

• Klik met de rechtermuisknop op elk van de virtuele adapters (VMware, VirtualBox, enz.) En schakel ze uit. Hierdoor worden de dubbele MAC-adresvermeldingen van uw systeem verwijderd.

• Om de actie te bevestigen, kunt u een opdrachtprompt openen (open het menu Start, typ cmd en klik op Opdrachtprompt). Typ ipconfig /all in de opdrachtprompt en controleer of de problematische MAC nog steeds wordt vermeld.

Voor macOS:

• Klik op het Apple-pictogram in de linkerbovenhoek van het scherm en selecteer Systeemvoorkeuren.

• Klik op het pictogram Netwerk om het paneel Netwerkvoorkeuren te openen.

• Klik op Ethernet aan de linkerkant van het venster. U moet de virtuele adapters/VPN uitschakelen.

• Klik op de tandwielvormige knop naast het minteken in de linkerbenedenhoek van het venster en klik vervolgens op Service inactief maken.

• Klik op de knop Toepassen om de NIC uit te schakelen.

5. Open Bitdefender en ga naar het accountvenster.

6. Meld u opnieuw aan met de gegevens van Bitdefender Central. Beide apparaten zullen in Central tegelijkertijd verschijnen.

Was dit een nuttig artikel?
No votes yet.
Please wait...

Sorry about that

How can we improve it?

For any issues with Bitdefender you can always contact us using this form

Populaire instructievideo's