Mijn apparaten vervangen elkaar in Bitdefender Central (apparaten verschijnen niet tegelijkertijd)

Situaties waarin apparaten elkaar vervangen in Bitdefender Central (ze worden niet tegelijkertijd weergegeven) komen voor wanneer twee of meer systemen hetzelfde MAC-adres delen. Dit is enkel een foutje in de manier waarop Bitdefender Central deze weergeeft: het heeft geen impact op de beveiliging van de apparaten.

Als er twee of meer computers hetzelfde MAC-adres op een (fysiek of virtueel) netwerk delen, identificeert Bitdefender Central deze momenteel als hetzelfde apparaat en toont er slechts één in Mijn Apparaten. Dit komt vaak voor met virtualisatiesoftware (bijv. VMware, VirtualBox, Parallels, Bootcamp enz.) en VPN-software, omdat ze hetzelfde MAC-adres genereren op alle apparaten. Het is echter niet beperkt tot deze types software.

Volg de onderstaande stappen om uit te zoeken of dit het geval is:

Op Windows-apparaten

1. Open Opdrachtprompt: klik op het menu Start, geef cmd in en druk op de toets ENTER.

2. Voer ipconfig /all in het zwarte opdrachtpromptvenster in en klik op ENTER.

3. Vergelijk het nummer dat naast het Fysieke Adres verschijnt voor elk netwerk in de lijst, voor beide computers.

Op macOS-apparaten

1. Klik op de icoon Finder in uw Dock.

2. Selecteer Ga.

3. Klik op Hulpprogramma's.

4. Dubbelklik op Terminal.

5. Voer ifconfig -a in de Terminal in en druk vervolgens op de toets RETURN/ENTER.

6. Vergelijk het cijfer dat naast ether verschijnt, voor elk netwerk in de lijst, op beide machines.

As a workaround you can uninstall the program that generated the identical MAC address and re-install it after re-installing Bitdefender on one of the systems.

NOTE: If you do not wish to uninstall your virtual adapter/VPN, you can try the following workaround:

1. Open Bitdefender 2018 and go to the Account window.

2. Click on Switch Account, then log in to Bitdefender Central with the same account.

3. Remove the device from the my My Devices window.

4. Now, return to your desktop:

For Windows:

• Go to Network Connections.

• Right click each of the virtual adapters ( VMware, VirtualBox, etc.) and disable them. This will remove the duplicate MAC address entries from your system.

• To confirm the action you can open a Command Prompt (open the Start Menu, type cmd and click Command Prompt). In the Command Prompt, type ipconfig /all and check if the problematic MAC is still listed.

For macOS:

• Click the Apple icon in the upper-left corner of the screen, and select “System Preferences“.

• Click the “Network” icon to open the Network Preferences pane.

• Click “Ethernet” on the left side of the window. You will have to disable the virtual adapters/VPN.

• Click the gear-shaped button next to the minus sign in the lower-left corner of the window, then click “Make Service Inactive.”

• Click the “Apply” button to disable the NIC.

5. Open Bitdefender 2018 and go to the Account window.

6. Login again with the Central credentials. Both devices will populate Central at the same time.

Was dit een nuttig artikel?
No votes yet.
Please wait...

Sorry about that

How can we improve it?

For any issues with Bitdefender you can always contact us using this form