Bitdefender Central heeft officieel de ondersteuning voor de Internet Explorer webbrowser beëindigd.

Central beëindigt de ondersteuning voor Internet Explorer
Meer precies betekent Einde ondersteuning dat de Bitdefender Central website niet meer toegankelijk zal zijn vanuit Internet Explorer. Het betekent ook dat Bitdefender stopt met het actief ontwikkelen, leveren van compatibiliteit en technische ondersteuning voor deze webbrowser. Als u Internet Explorer 11 of een eerdere versie gebruikt om toegang te krijgen tot https://central.bitdefender.com, zult u een volledig verlies van functionaliteit van onze website ervaren.
Naarmate technologieën evolueren, kondigde Microsoft aan dat de ondersteuning van Internet Explorer voor een reeks apps en diensten in 2021 wordt stopgezet. De Internet Explorer-browser gaat met pensioen en wordt niet langer ondersteund op 15 juni 2022, terwijl Windows 11 alleen nog zal worden geleverd met Microsoft Edge. Omdat Internet Explorer 11 geen beveiligingsupdates meer zal ontvangen, wordt het een verouderde webbrowser met blootliggende kwetsbaarheden. Microsoft en Bitdefender delen een streven naar uitmuntendheid in computerbeveiliging. Als gevolg hiervan stapt Bitdefender Central af van Internet Explorer. Deze verouderde webbrowser is niet compatibel met Bitdefender Central.
Om toegang te krijgen tot Bitdefender Central en uw computer te beveiligen met Bitdefender na november 2021, dient u een recentere browser te gebruiken.
Klanten met de gevolgen worden aangemoedigd om over te schakelen naar de nieuwe Microsoft Edge-browser voor de beste gebruikerservaring op Windows 11, Windows 10, Windows 8 en Windows 7. Als alternatief kunnen zij overschakelen naar een andere moderne, veilige webbrowser, zoals een van de onderstaande browsers, wanneer zij toegang hebben tot hun Bitdefender Central-account.