Hoe maakt u geïnfecteerde Tijdelijke Bestanden schoon

Het kan gebeuren dat Bitdefender geïnfecteerde tijdelijke bestanden niet kan schoonmaken, zelfs nadat u alle nodige updates hebt uitgevoerd. Dit is meestal te wijten aan de specifieke bestanden die op dat moment in gebruik zijn. We raden de volgende stappen aan om deze bestanden te verwijderen:

1. Herstart uw apparaat.

2. Voer meteen na de herstart een nieuwe scan uit met Bitdefender.

De geïnfecteerde tijdelijke bestanden zouden nu verwijderd moeten zijn.

 

Indien de eerder genoemde methode niet werkt, kunt u een van de onderstaande alternatieve oplossingen kiezen:

A. Gebruik een tijdelijke bestandsreiniger, zoals Schijfopruiming

1. Sluit alle actieve applicaties.

2. Start het hulpprogramma Schijfopruiming in Windows door deze instructies te volgen.

3. Schakel het selectievakje naast Tijdelijke bestanden in om dit type bestanden te verwijderen.

4. Nadat u het selectievakje Tijdelijke bestanden hebt geselecteerd, klikt u op OK en kiest u vervolgens Bestanden verwijderen in het bevestigingsvenster om het opruimen te starten. Laat de tool ononderbroken werken.

 

B. Handmatig bestanden verwijderen in Veilige Modus

1. Noteer de locaties van de geïnfecteerde bestanden die niet konden worden schoongemaakt;

2. Herstart de pc in de Veilige Modus – raadpleeg dit artikel voor gedetailleerde instructies

3. Verborgen bestanden en mappen weergeven – bekijk dit artikel voor gedetailleerde instructies. Als u Mapopties niet kunt vinden: Kunt u de Weergave veranderen van Categorieën naar Grote/Kleine iconen. Een andere oplossing is dat u Computer opent, op uw toetsenbord op Alt drukt, vervolgens in de bovenste menubalk op Hulpprogramma's klikt en Mapopties selecteert.

4. Ga naar de respectievelijke locatie(s) en verwijder het bestand of de bestanden

5. Herstart in Normale modus.