Hoe herbouwt u de Spotlight-index

Er zijn gevallen waarin de dienst verantwoordelijk voor de monitoring van het macOS bestandssysteem het station oneindig opnieuw indexeert - dit gebeurt omdat er veel bestandswijzigingen zijn op het systeem. Als dit gebeurt, is het mogelijk dat uw Mac trager werkt, omdat Antivirus for Mac informatie neemt van die dienst, en dus continu scant.

Indexeer Spotlight handmatig opnieuw om dit probleem op te lossenZo kunt u dit doen:

 

1. Schakel de Bitdefender Shield uit door de volgende stappen te volgen:

• Klik op de icoon Bitdefender in de bovenste menubalk.

• Klik op Voorkeuren.

• In de Beveiliginstab, zet het vinkje uit naast Bitdefender Shield.

2. Open Systeemvoorkeuren.

3. Open Spotlight en selecteer het tabblad Privacy.

1447 1

4. Sleep het station Macintosh HD (opstartschijf) naar het venster Spotlight en klik op OK wanneer dat wordt gevraagd.

1447 2

5. Selecteer na 3 tot 5 seconden het station Macintosh HD in de lijst Spotlight en klik op ” – ” om het te verwijderen

6. Spotlight begint het station te herindexeren. Dit kan een tijdje duren, afhankelijk van de grootte van het station. U kunt controleren dat de index opnieuw is opgebouwd, door een zoekopdracht uit te voeren met Spotlight.

1447 3

7. Schakel de functie Autopiloot terug in.

Was dit een nuttig artikel?
No votes yet.
Please wait...

Sorry about that

How can we improve it?

For any issues with Bitdefender you can always contact us using this form

Populaire instructievideo's